راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری پوشش ریسک تا پایان سال

مدیرعامل بورس تهران با حضور در غرفه صدای بورس، از برنامه‌های آتی این شرکت تا پایان سال خبر داد.

به گزارش صدای بورس، محمود گودرزی، با اشاره به اینکه بورس تهران بانی توسعه ابزارهای بازار سرمایه است، گفت: تا پایان سال علاوه بر موضوع آتی سهام و تعمیق بازار آن، صندوق سرمایه‌گذاری پوشش ریسک وارد بورس تهران می‌شود و فعالان بازار سرمایه می‌توانند از این ابزار با ریسک بالا استفاده کنند.

مدیرعامل بورس تهران در ادامه، با اشاره به برگزاری همایش حاکمیت شرکتی در سیزدهم تیر ماه سال جاری تصریح کرد: در این همایش به دنبال این هستیم دستورالعمل و ضوابطی که سازمان بورس در خصوص رعایت حقوق ذی‌نفعان و به ویژه سهامداران اقلیت ابلاغ کرده است برای ناشرین تبیین کنیم و یک گام مؤثر برداریم برای اینکه ناشرین بتوانند بهتر و بیش از پیش پاسخگوی حقوق سهامداران اقلیت باشند.

وی تعمیق فاز سوم سنجش در حوزه نظارت بر بازار را از دیگر برنامه‌های آتی بورس تهران برشمرد و افزود: فارغ از عرضه‌های اولیه، به دنبال این هستیم بتوانیم با بازطراحی سامانه‌ها و دیجیتال کردن فرآیندها در بورس تهران، روند تصمیم‌گیری در بورس را تعمیق دهیم تا زمینه لازم برای تصمیم‌گیری درست مدیران فراهم شود.

گودرزی در بخش دیگری از سخنان خود، از ادامه عرضه‌های اولیه خبر داد و گفت: هفته آینده عرضه اولیه گروه مالی شهر را انجام خواهد شد و به دنبال آن عرضه‌های اولیه دیگری در حوزه صنعت خدمات مالی، تامین سرمایه، حوزه دامپروری و زراعت و صنعت فولاد خواهیم داشت که به تناسب و با توجه به تکمیل مدارک ناشرین اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام خواهد شد.

مدیرعامل بورس تهران در مورد اقدامات بورس تهران برای بازگشایی نمادهای متوقف نیز اظهار داشت: سهام عدالت بزرگترین بخش نمادهای متوقف در بورس تهران را به خود تحصیص می‌دهد که نیازمند تصمیم‌گیری ارکان بالاتر از بورس تهران است.

وی تصریح کرد: در همین راستا سازمان بورس به دنبال حل مشکلات مربوط به سهام‌های عدالت است که امید است با رفع موانع موجود، به زودی این نمادها بازگشایی شوند.

گودرزی همچنین با اشاره به رونمایی از قرارداد آتی روی سه نماد شستا، پالایشگاه تهران و اوراق گام افزود: قرارداد آتی را می‌توان روی تمامی ابزارها و نمادها اجرایی کرد و در آینده نیز روی صندوق پوشش ریسک و صندوق‌های ETF اجرایی خواهد شد.

وی همچنین از فعال شدن قرارداد آتی روی ۳۰ نماد دیگر تا پایان سال خبر داد.

مدیرعامل بورس تهران در پایان با مثبت ارزیابی کردن پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی، ابراز امیدواری کرد نمایشگاه اثرات خوبی داشته باشد.

کد خبر 473215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =