افزایش سرانه خرید حقیقی / دو صنعت پیشتاز در هفته آینده مشخص شد

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: پس از اصلاح پرشتابی که در هفته‌های گذشته اتفاق افتاد، به نظر می رسد بازار نیازمند زمانی برای برگشت و ادامه مسیر صعودی خود است.

به گزارش صدای بورس؛ علی حیدری، تحلیلگر بازار سرمایه گفت: بورس در هفته گذشته کم رونق بود؛ به‌طوری که ارزش معاملات در محدوده ۸ همت قرار داشت که فاصله زیادی با هفته ما قبل خود دارد علاوه بر این در این هفته شاهد خروج پول از بازار بودیم.

وی ادامه داد:‌ شاخص کل در ابتدای هفته در سطح ۲میلیون و ۲۷۰هزار واحدی بود و تغییر قابل توجهی نداشته است؛ در صورتی که شاخص کل هم‌وزن با رشدی تقریباً ۲درصدی همراه بود. همچنین میانگین کدهای حقیقی فعال در بازار نیز کاهش قابل ملاحظه‌ای نسبت به روزهای گذشته پیدا کرده اند.

حیدری افزود: اما نکته مثبت و قابل توجه در این هفته، افزایش سرانه خرید حقیقی نسبت به سرانه فروش حقیقی در هفته‌های گذشته است؛ در صورتی که این موضوع در چند هفته گذشته بالعکس بود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: اتفاقات اخیر و شرایط فعلی بازار، رفتار منطقی سهامداران و پول هوشمند دلیل رشد اخیر بوده است. پس از اصلاح پرشتابی که در هفته‌های گذشته اتفاق افتاد، به نظر می رسد بازار نیازمند زمانی برای برگشت و ادامه مسیر صعودی خود است. مهمترین سطح حمایتی برای شاخص کل، ۲میلیون و ۱۵۰هزار واحدی است که در حال حاضر فاصله‌ ۵ درصدی با آن دارد؛ مهمترین سطح مقاومتی پیش‌روی شاخص ۲میلیون و ۳۵۰هزار واحدی است که در صورت شکست و عبور از آن، می‌توان اهداف بالاتری را برای آن متصور بود.

وی گفت: صنایع بانک و خودرویی به واسطه اخبار مربوط به برجام و عوامل متعدد دیگر، بیشترین پتانسیل را برای صعود در بین سایر صنایع دارند و می‌توان انتظار داشت که در هفته‌های آینده یکی از صنایعی باشند که بازدهی بیشتری نسبت به سایر صنایع کسب کنند. بنابراین با توجه به مباحث گفته شده، احتمال صعود بازار در هفته‌های آتی بیشتر از احتمال ریزش یا ادامه اصلاح بازار خواهد بود و باید دید که رفتار جمعی سهامداران و فعالین بازار به کدام سمت است.

کد خبر 473209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =