صحت سنجی سوالات آزمون گواهینامه حرفه‌ای/ اجرای عدالت، افزایش شفافیت

با راه‌اندازی سامانه جمع‌سپاری،علاوه بر افزایش شفافیت، سطح اجرای عدالت نیز ارتقا می‌یابد.

به گزارش صدای بورس حسن فرج‌زاده، معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار، ضرورت اصلاح فرایندهای برگزاری آزمون‌های گواهینامه حرفه‌ای را نیاز امروز بازار سرمایه ذکر کرد و گفت: با راه‌اندازی سامانه جمع‌سپاری تمامی فعالان بازار و داوطلبان می‌توانند نسبت به طراحی و صحت سنجی سئوالات اقدام کنند.
او، با تاکید براینکه این سامانه به توسعه و غنای بانک سوالات آزمون و شناسایی سئوالات تکراری کمک می‌کند، اضافه کرد: این سامانه به گونه‌ای طراحی شده که درصورت تغییرقوانین و مقررات می‌توان نسبت به بروز رسانی محتوای سوالات آزمون گواهینامه حرفه‌ای اقدام کرد. همچنین با راه‌اندازی سامانه جمع سپاری هم کیفیت سئوالات در برگزاری آزمون‌ها ارتقاء می‌یابد و هم از خطا و اشتباه در سئوالات جلوگیری می‌شود.
به گفته فرج زاده، این فرایند موجب می‌شود ترس از آزمون برای دریافت گواهینامه حرفه‌ای برای تمام داوطلبان کاهش یابد و افرادی که نسبت به محتوای مفاهیم بازار سرمایه و تمام فعالیت‌ها برای دریافت گواهینامه اشراف بیشتری دارند با اطمینان بیشتری در آزمون شرکت کنند.
او درباره نحوه کمک فعالان بازار به سازمان بورس برای صحت سنجی و کیفیت سئوالات نیز توضیح داد: در این سامانه قابلیت‌هایی در نظر گرفته شده است که همه افراد پس از ثبت نام در سامانه می‌توانند از طریق پروفایل اختصاصی خود نسبت به صحت سنجی سئوالات و افزودن آن به بانک اطلاعاتی‌ اقدام کرده و سئوالاتی را در حوزه‌های مد نظر طراحی کنند .
فرج زاده با تاکید براینکه این اقدام باعث می‌شود افراد مشارکت فعالتری در برگزاری آزمون داشته باشند، گفت:همچنین امتیازاتی برای مشارکت کنندگان در نظر گرفته خواهد شد.
او اجرای عدالت و افزایش شفافیت برای شرکت‌کنندگان و داوطلبان را از اهداف راه اندازی این سامانه برشمرد و گفت: با راه اندازی سامانه جمع سپاری افرادی که نیاز به دریافت این گواهینامه‌ها دارند با دانش دقیق تر و اطلاعات بیشتر در آزمون‌ها شرکت خواهند کرد.
معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار، اضافه کرد: این سامانه با کمک شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس توسعه یافته و داوطلبان برای شرکت در آزمون در جریان آخرین سئوالات و اخبار آزمون‌ها قرار می‌گیرند .
او درپایان تسهیل در صدور گواهینامه و امکان واگذاری فرایند طراحی و صحت سنجی سوالات برای داوطلبان وفعالان بازار را از دیگر اهداف راه‌اندازی این سامانه برشمرد .

کد خبر 473203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =