رونمایی از قراردادهای آتی تک سهم

در دومین روز از پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) در غرفه شرکت بورس تهران، قرارداد آتی سهام با حضور مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار؛ محمود گودرزی، رئیس شرکت بورس تهران رونمایی شد.

به گزارش صدای بورس، رئیس سازمان بورس در آیین رونمایی این قرارداد گفت: یکی از ابزارهایی که نیاز دو طرفه شدن بازار بوده، قراردادهای آتی سهام بوده است. آزمون و خطا و تست های لازم این نماد به خوبی مورد بررسی قرار گرفته است. این ابزار در سه نماد فعال بوده و تا پایان سال در نمادهای دیگر راه‌اندازی می‌شود.
مجید عشقی افزود: این ابزار پرریسک محسوب می‌شود و در کنار سایر ابزارها، نیازمند ابزار پر ریسک برای معامله‌گران حرفه ای و صندوق‌ها بوده ایم. این ابزار قابل استفاده عموم افراد نیست و شرکت بورس تهران و مشاوره سرمایه‌گذاری باید این اهم را تبیین کنند؛ چراکه در استفاده از این ابزار باید دانش کافی وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: کنار اختیارهای معامله، این ابزار می‌تواند استراتژی‌های جدابی را برای معامله‌گران تهیه کند و پیش بینی پذیر بودن بازار را تسهیل می‌کند.
عشقی تاکید کرد: در حوزه صندوق سرمایه‌گذاری پیشرفت خوبی داشته‌ایم و توانستیم تنوع بسیاری را در این حوزه به‌وجود بیاوریم. البته جای صندوق سرمایه‌گذاری پوشش ریسک خالی بوده که این صندوق نیز تا پایان سال راه اندازی می‌شود و همکاری های لازم برای فراهم کردن مقدمات و راه اندازی ان انجام خواهد شد.
همچنین در این مراسم مهدی سبزی، معاون عملیات بازار شرکت بورس تهران گفت: این قرارداد جهت متنوع‌سازی سبد پرتفوی بورس سهامداران و فعالان بازار کاربرد دارد.
وی افزود: این قرارداد در حال حاضر در نمادهای شستا، شتران، اوراق گام صادرات فعال است.

کاهش هیجانات در معاملات بورسی با دوطرفه شدن بازار

در این رونمایی محمود گودرزی، مدیر عامل بورس تهران در رابطه با قرارداد آتی تک سهم افزود: دو طرفه شدن بازار سرمایه از هیجانات به شدت جلوگیری کرده و روندهای صعودی و نزولی را منطقی می کند. همچنین امیدواریم تا پایان امسال معاملات آتی تک سهام برای حداقل ۳۰ شرکت بورس تهران فعال شود.

کد خبر 473199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =