ورود بانک ها به سرمایه گذاری غیر مستقیم

خاندوزی عنوان کرد: مولدسازی دارایی‌های دولت فرصتی برای سرمایه‌گذاری در قالب صندوق‌ها و یونیت‌ها است.

به گزارش صدای بورس؛ احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در ادامه بیان داشت: رشد اوراق شرکتی و تامین مالی از ۳۲هزار میلیارد به ۱۲۴هزار میلیارد تومان رسیده است. سهم اوراق شرکتی از ۱۳ درصد به ۲۷ درصد رسیده است. نسبت تسهیلات به سپرده در نظام بانکی از حدود ۳۸ به حدود ۸۵ درصد رسیده که نشان‌دهنده استفاده بیشتر از ظرفیت بانکی‌ در تسهیلات‌دهی است.

خاندوزی عنوان کرد: مولدسازی دارایی‌های دولت فرصتی برای سرمایه‌گذاری در قالب صندوق‌ها و یونیت‌ها است. ایجاد و گسترش ابزارهای جدید با مشارکت بورس، بانک و بیمه را دنبال کنیم. محور دوم نقش صنعت مالی در تشکیل سرمایه ناخالص است؛ موفق شدیم رشد سرمایه‌گذاری منفی ۵درصد سال ۱۴۰۰ را به رشد سرمایه گذاری حدود ۷درصدی برسانیم. اقتصاد کشور را متناظر با صنعت مالی قرار می‌دهیم. نمی‌توانیم تنها از صنعت مالی برای کنترل متغیرهایی مانند تورم استفاده کنیم. نیازمند سیاست‌های ایجابی هستیم‌. اگر قصد داریم تولید و رشد تولید داشته باشیم، نمی‌توانیم مدیریت را تنها از بازار سفته‌بازانه دنبال کنیم.

وی افزود: قصد داریم بدون جنجال و با استفاده از ظرفیت‌های مالی، روند رشد سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۲ را توسعه دهیم. اولویت با تولید و سرمایه‌گذاری است و مثل مالیات، معافیت‌هایی هم در بخش مالی در نطر گرفته‌ایم. همچنین ورود بانک‌ها به سرمایه‌گذاری غیر مستقیم، یکی از مصوبات خوب بود. ماده ۱۶ و ۱۷ رفع موانع تولید را یک تفریط در برابر دهه ۸۰ می‌دانیم. خواستار راهبرد خروج از سرمایه‌گذاری پیشین و راه‌های سرمایه‌گذاری در بخش بازیگران اصلی هستیم.

کد خبر 473149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =