پیش‌بینی بازار سهام ۱۷ خرداد ۱۴۰۲/ بازار باثباتی در پیش داریم

به گفته یک کارشناس بازار سرمایه، سودآور بودن شرکت‌ها در گزارش‌های ماهانه باعث شد تا بازار رو به بهبود برود. با توجه به قیمت دلار در بازار آزاد، ثبات قیمت‌های جهانی و بهبود قیمت نفت می‌توان گفت بازار وضعیت خوبی دارد.

احسان عسگری در گفت‌وگو با صدای بورس گفت: با توجه به تعطیلاتی که پشت سر گذاشتیم، حجم معاملات پایین بود. با توجه به اتفاقات سیاسی که در کشور و در صحنه‌های بین‌المللی افتاده، به نظر می‌رسد ریسک سیاسی در کشور بهبود پیدا کرده است.

وی افزود: از طرف دیگر، سودآور بودن شرکت‌ها در گزارش‌های ماهانه باعث شد تا بازار رو به بهبود برود. با توجه به قیمت دلار در بازار آزاد، ثبات قیمت‌های جهانی و بهبود قیمت نفت می‌توان گفت بازار وضعیت خوبی دارد.

عسگری گفت: با توجه به تعطیلات پیش‌بینی می‌شود حجم معاملات پایین باشد و روند معاملات به همین صورت ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: میلیون‌ها طرز تفکر توانایی تاثیرگذاری در بازار را دارند، تاثیر اشخاص حقوقی یا اشباع شدن اشخاص حقیقی را در نوسان بازار نباید نادیده گرفت اما تضمینی برای حرکت صعودی یا نزولی به صورت دائم وجود ندارد. برای مثال، در این دوره دریافت حاشیه سود و برگزاری مجامع شرکت‌ها و عملکرد سهامداران پس از آن و یا تصور سوددهی بورس به صورت روزانه ممکن است ایجاد مشکل کند؛ با توجه به شکنندگی اقتصاد، وابستگی به عواملی مثل تورم یا جهش دلار را باید در نظر داشت. با این اوصاف روند بازدهی بازار سرمایه با توجه به بازده دلاری تا پایان سال ممکن است مجددا روند صعودی خود را از سر بگیرد و نهایتا در بازده رشد دلار، بازار نیز رشد کند. اقدام مهم در این بازه زمانی، خرید سهم در زمان نزول قیمت‌هاست.

این کارشناس ادامه داد: شرکت‌های بازار سرمایه عموما در هر دو بخش ریالی و دلاری درآمد خوبی داشتند و نمی‌توانیم ریسک خاصی را برای آنها متصور باشیم. در نتیجه بازار فردا هم بازار باثباتی خواهد بود.

کد خبر 473138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =