افزایش سرمایه ۴۱ درصدی «دتولید»

مجمع عادی سالانه شرکت داروسازی تولید دارو روز دوشنبه ۱۴۰۲/۳/۷ ‌ با حضور ۵۷ درصد از سهامداران برگزار و مبلغ سود نقدی ۲۹۱،۱۶۲ میلیون ریال بین سهامداران تقسیم شد. بر اساس تصویب مجمع، ۹۰ درصد سود تقسیم شد که مبلغ سود خالص به ازای هر سهم ۳۰۰ ریال است. همچنین روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار و موسسه حسابرسی مفید راهبر به عنوان موسسه اصلی انتخاب شد.

به گزارش صدای بورس، اهداف و راهبردهای بلندمدت عملیاتی «دتولید» به شرح زیر اعلام شد:

تلاش در رسیدن به بالاترین فروش در بین شرکت‌ها

کاهش درصد هزینه‌های مالی به فروش

رسیدن به بالاترین سود بین شرکت‌های دارویی

بازسازی و نوسازی خطوط تولید

بازسازی ساختمان انبارهای مواد اولیه محصول و قرنطینه

بازسازی راهروهای تولید

توسعه سیستم‌های فروش در جهت همسان‌سازی خدمات شرکت با نیازهای جدید مشتریان

کاهش هزینه‌های عملیاتی از طریق بهبود مستمر فرآیندها و سیستم‌های نرم‌افزاری

توسعه سیستم‌های عملیاتی و پشتیبان تصمیم‌گیری

تغییر در ترکیب محصولات تولیدی و دارویی متناسب با کشش بازار

کاهش تدریجی دوره وصول مطالبات

توسعه سبد انواع فرآوره‌های دارویی و مکمل غذایی

افزایش سودآوری و ارتقا توان مالیات

افزایش سطح رضایت مشتریان

درصد سهامداران شرکت تولید دارو در پایان سال مالی ۱۴۰۱

افزایش سرمایه ۴۱ درصدی «دتولید»

درصد تغییرات نسبت به دوره مشابه سال قبل:

افزایش سرمایه ۴۱ درصدی «دتولید»

شرکت داروسازی تولید دارو در سال ۱۳۹۱ در سازمان بورس و اوراق بهادار پذیرش شد. سرمایه فعلی شرکت ۸۵۰ میلیارد ریال است. تعداد پروانه‌های فعال ۲۰۵ پروانه در ۱۲ شکل دارویی است.

حامد محمدپور، مدیرعامل «دتولید» در مجمع گفت: افزایش تنگنای مالی شرکت‌ها در پی افزایش شدید قیمت مواد و هزینه‌های تولید، نبود امکان خرید اعتباری از شرکای خارجی و محدود شدن منابع خرید مواد اولیه، حذف ارز ترجیحی و افزایش شدید نرخ ارز و محدودیت و عدم تخصیص به موقع ارز، عدم افزایش قیمت دارو متناسب با رشد هزینه‌های تولید، اشباع بازار محصولات ژنریک و رقابت شدید بین شرکت‌های داروسازی این گروه و محدودیت شدید بانک‌ها در پرداخت تسهیلات، همچنین افزایش نرخ بهره بین بانکی و کاهش نسبی تولید و فروش برخی از محصولات به دلایل مختلف از اهم مشکلات و چالش‌های «دتولید» در سال ۱۴۰۱ بوده است.

فروش خالص شرکت در سال ۱۴۰۱ با رشد ۸۰ درصدی نسبت به سال مالی قبل از آن به ۴،۴۴۱،۰۱۸ میلیون ریال رسید. همچنین سود خالص «دتولید» با رشد ۵۹۲ درصدی به ۲۹۱،۱۶۲ میلیون ریال رسیده است. ۶ مورد پروانه جدید، ۱۰ مورد مطالعات برون تن و ۳ مورد مطالعات درون تن انجام شده بین محصولات جدید در سال ۱۴۰۱ است.

بازسازی واحد مایعات، خرید ۵ دستگاه laf برای آزمایشگاه میکروبیولوژی و... از اهم اقداماتی است که در واحد طرح و توسعه در سال ۱۴۰۱ بوده است.

همچنین در مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت تولید دارو افزایش سرمایه شرکت از ٨٥میلیارد تومان به ١٢٠میلیارد تومان از محل مطالبات حاصل شده و آورده نقدی به میزان ۴۱/۱۷ درصد به تصویب رسید. هدف از افزایش سرمایه، بهبود وضعیت سرمایه در گردش و بهبود وضعیت تولید و فروش اعلام شده است.

کد خبر 472686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =