عرضه اولیه ۲۵ درصد از سهام گروه مالی شهر به زودی

مدیرعامل گروه مالی شهر از عرضه اولیه ۲۵ درصد از سهام گروه مالی شهر در هفته جاری خبر داد.

به گزارش صدای بورس، اسماعیل درگاهی با اشاره به اینکه مقدمات عرضه اولیه سهام گروه مالی شهر از دو سال گذشته در بورس فراهم شده است، پیش‌بینی کرد بعد از جلسه معارفه، طی این هفته و روزهای آتی عرضه اولیه ۲۵ درصد از سهام انجام شود.

وی افزود: براساس اطلاعات ارزش‌گذاری و نسبتی که بورس تهران تعیین خواهد کرد، این سهام با P/E مناسبی به شرکت‌های هلدینگ در بازار عرضه خواهد شد.

مدیرعامل گروه مالی شهر در ادامه، با اشاره به اقدامات مهم انجام شده در سال گذشته تصریح کرد: سال گذشته برای نخستین بار در مجموعه بانک شهر، مجوز عرضه یکی از شرکت‌های زیرمجموعه اخذ شد و ۲۰ درصد از تامین سرمایه تمدن یعنی نزدیک به ۲۵۰۰ میلیارد تومان به پرتفوی اضافه شد که رقم بزرگی مسحوب می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد خوب پرتفوی اظهار داشت: سال گذشته در حالی که شاخص بورس نزدیک ۴۳ درصد بود، توانستیم ۵۵ درصد بازدهی کسب کنیم.

درگاهی ساختاریافته‌تر شدن شرکت‌های تابعه گروه مالی شهر را از دیگر اقدامات مهم در سال گذشته برشمرد و افزود: افزایش میزان شفافیت از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا محسوب می‌شود، به طوری که گروه مالی شهر به عنوان هلدینگی مطرح است که موفق شده در اردیبهشت ماه گزارش تلفیقی مطلوب دریافت کند، زیرا همان‌طور که می‌دانید بندهای شرط شرکت‌های تابعه مستقیم روی تلفیق می‌نشیند و این موفقیتی بود که با همیت تیم اجرایی حاصل شد.

وی ادامه داد: انتشار ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مرابحه سهام با همکاری تامین سرمایه دماوند برای نخستین بار در بازار سرمایه نیز اتفاق بسیار خوبی در این حوزه بود، گرچه شاید رقم قابل ملاحظه‌ای نباشد، اما به نوعی خط‌شکنی محسوب می‌شود و سایر نهادهای مالی بعد از رفع چالش‌ها به دنبال این ابزار خواهند بود.

مدیرعامل گروه مالی شهر همچنین اصلی‌ترین برنامه گروه مالی شهر در سال جاری را متمرکز بر دو حوزه ثروت‌سازی در بخش پرتفوی بورسی و پرتفوی شرکتی‌های غیربورسی عنوان کرد و گفت: مدیریت بهینه پرتفوی بورسی، شفاف‌سازی و بهبود عملکرد شرکت‌های تابعه برای ورود به بورس جزو برنامه‌های مهم گروه مالی شهر در سال جاری محسوب می‌شود.

وی افزود: تمرکز روی فناوری‌های مالی، استارتاپ‌ها و به طور کلی حوزه‌هایی که بتواند عملکرد گروه مالی شهر را از لحاظ داده کاوی، رصد بازار و هوش مصنوعی بهبود دهد از دیگر برنامه‌های در دستور کار در سال جاری است.

درگاهی در بخش دیگری از سخنان خود از ورود شرکت سرمایه‌گذاری شهر آتیه به بورس به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه مالی شهر خبر داد و گفت: این شرکت که برای ورود به بازار سرمایه در حال گذراندن فرآیندهای کاری و دریافت مجوزهای لازم است، پرتفوی بسیار خوبی دارد و برند خوبی در حوزه ساخت و ساز و زیرساخت‌های شهری محسوب می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد شرکت سرمایه‌گذاری شهر آتیه در شش ماه اول سال بتواند پذیرش و مجوزهای لازم را برای عرضه در فرابورس دریافت کند.

مدیرعامل گروه مالی شهر در پایان با اشاره به سرمایه ۳۳۰۰ ملیارد تومانی گروه مالی شهر تصریح کرد: این میزان سرمایه جزو سرمایه‌های خوب در هلدینگ‌های مالی محسوب می‌شود، اما بنا داریم در زیرمجموعه‌های گروه مالی نسبت به افزایش سرمایه اقدام کنیم.

کد خبر 472214

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =