پیش بینی بازار فردا اول خرداد ۱۴۰۲/ نقدینگی به سمت کدام بازار خواهد رفت؟

انتشار اخبار مثبت از طرف بازار و بعضی از شرکت‌ها به رشد بازار کمک خواهد کرد و در مجموع جنبه نگران کننده‌ای از این گزارشات به گوش نمی رسد.

به گزارش صدای بورس، احسان رضاپور، کارشناس بازار سرمایه پس از دومین روز مثبت بازار در هفته جاری گفت: پس از ریزش‌هایی که در هفته‌های گذشته شاهد بودیم، اکنون احتیاط بیشتری از جانب سرمایه‌گذاران دیده می‌شود.

وی افزود: عرضه‌های بیش از حد و نداشن شتابی که قبلا شاهد آن بودیم باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران استقبالی از خرید نداشته و همچنان بر روی سهام صفر و منفی تمرکز کنند. ارزش معاملات نیز نسبت به هفته گذشته کاهش پیدا کرده و میزان خروج پول همچنان جبران نشده و جمیع این مسائل باعث کم نشاطی در بازار شده است.

رضاپور ادامه داد: انتشار اخبار مثبت از طرف بازار و بعضی از شرکت‌ها به رشد بازار کمک خواهد کرد، بعضی از شرکت‌ها نیز مانند پالایشگاه‌ها و خودروسازان تجاری اخبار خوبی از صورت‌های مالی منتشر کردند؛ همچنین از مجامع توقع می‌رود که اخبار خوبی به همراه داشته باشند. برای تصمیم‌گیری در مورد سایر شرکت‌ها باید منتظر عملکرد اردیبهشت باشیم چرا که فروش‌های فروردین ماه ملاک مناسبی نیست.

این‌کارشناس بازار سرمایه گفت: در مجموع جنبه نگران کننده‌ای از گزارشات به گوش نمی‌رسد، قیمت‌های فروش اجناس در بورس کالا مشکل جدی نداشته و برآیند قیمت‌ها کاهشی نیست که این مسایل انتظار پیشرفت را ایجاد می‌کند.

رضاپور خاطر نشان کرد: ریسک در سایر بازارها می‌تواند بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار بدهد چرا که جذابیت‌های قیمتی در این بازار به واسطه اخبار پیرامون، مانند واردات خودرو و گشایش‌های حوزه خودرو و نداشتن انتظار جهش ارز در کوتاه مدت در کنار کاهش حجم معاملات مسکن و مالیات بر عایدی سرمایه که اخیرا تصویب شد، بیشتر کرده است. مجموع این موارد در کوتاه مدت بر واکنش سرمایه‌گذاران اثر خواهد داشت و باعث می‌شود که سایر بازارها تمایل به جذب سرمایه را نسبت به بازار سرمایه نداشته باشند و نقدینگی بیشتری به سمت بورس سرازیر شود.

کد خبر 472188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =