۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱
به بازار سرمایه خوش‌بین باشیم؟

با توجه به شرایط نسبتاً مناسب بازار سرمایه از نظر بنیادی و افزایش حجم نقدینگی در کشور، به نظر می‌رسد بازار سرمایه سیر صعودی خواهد داشت.

به گزارش صدای بورس، مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک سامان ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: اگر اخبار امیدوارکننده‌تری از مذاکرات منتشر شود، این سرعت شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت.

حمیدرضا مهرآور با بیان اینکه نقدینگی در سال‌های اخیر روند رو به رشدی داشته است، گفت: آنچه در میان از اهمیت به‌سزایی برخوردار است، این است که سیاستگذاران و دولتمردان از ظرفیت‌های بازار سرمایه آن‌طور که شایسته است استفاده نکرده‌اند و از سوی دیگر بورس نیز به عنوان محلی برای سرمایه‌گذاری بلندمدت با هدف پوشش تورم و حفظ سرمایه‌های مردم معرفی نشده است.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری از طریق بورس موجب می‌شود منابع زیادی که می‌تواند آثار تورمی وحشتناکی داشته باشد به جای سرمایه‌گذاری در بازارهای موازی، در بازار سرمایه و با هدف کمک به تولید و افزایش راندمان تولید سرمایه‌گذاری شود و به نوعی سپر تورمی برای سرمایه‌گذار ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک سامان فعالیت در بازار سرمایه را با سرمایه‌های اندک و محدود یکی از محسنات خوب آن بیان کرد و افزود: در این بازار تمامی اقشار اعم از دانشجو، کارمند، معلم، بازنشسته، استاد دانشگاه و همچنین افراد ثروتمند و سرمایه‌دار می‌توانند فعالیت کنند و متناسب با مبالغی که سرمایه‌گذاری می‌کنند، از سود خوبی بهره‌مند شوند، این در حالی است که در بازارهای دیگر همچون ملک و خودرو باید مبلغ قابل‌توجهی برای سرمایه‌گذاری داشت.

وی خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده است که از سال ۱۳۷۲ تا کنون بازار سرمایه رشد بسیار بیشتری را نسبت به بازارهای رقیب تجربه کرده است و شاید بتوان گفت بیست برابر شده است، در حالی که بازارهای دیگر چنین رشدی را تجربه نکرده‌اند.

مهرآور یکی از اشکالات بازار سرمایه را تصمیم‌گیری سریع سرمایه‌گذاران بر اساس نوسانات روزانه بازار و اقدام در جهت فروش سهام دانست و گفت: این در حالی است که در بازارهایی همچون ملک به دلیل اینکه ابزاری برای سنجش روزانه نوسان قیمت آن وجود ندارد، نمی‌توان به سرعت اقدام به فروش کرد، برای همین سرمایه‌گذار به این بخش نگاه بلندمدت دارد. بنابراین اگر این نگاه در بازار سرمایه نیز حاکم شود، بازدهی بسیار خوبی عاید سرمایه‌گذاران می‌شود.

مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک سامان، بورس را یکی از مظاهر شافیت بیان کرد و افزود: افزایش شفافیت در بازار و صنعت به نفع کشور است و هر قدر این شفافیت افزایش یابد، اوضاع بهتر می‌شود.

وی اظهار داشت: عرضه خودرو در بورس نیز اقدام خوبی است و امیدواریم مجدداً شاهد عرضه خودرو در بورس باشیم.

مهرآور در پایان خاطرنشان کرد: اگر شرایط به همین منوال پیش برود بازار سرمایه سال بسیار خوبی را سپری خواهد کرد و تا شهریور و حتی تا پایان سال شرایط خوبی خواهد داشت.


کد خبر 472105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =