عرضه اولیه «زفجر» امروز انجام می‌شود

عرضه اولیه سهام شرکت کشاورزی و دامپروری فجر اصفهان از زیرمجموعه های بنیادی مستضعفان با نماد زفجر امروز انجام می شود.

به گزارش صدای بورس، تعداد کل سهام شرکت زفجر ۹۰۰ میلیون و تعداد کل سهام قابل عرضه، ۱۳۵،۰۰۰،۰۰۰ سهم معادل ۱۵ درصد از کل سهام شرکت است که امروز در دو مرحله عرضه می شود.

روش عرضه اولیه، دو مرحله‌ای است و زمان ثبت سفارش طبق پیام ناظر است. حداکثر سهمیه هر کد ۲۲۵ سهم و قیمت ارزش‌گذاری ۱۱,۴۹۷ ریال است. قیمت عرضه به قیمت ثابت (قیمت کشف شده در مرحله اول) این عرضه اولیه به روش ترکیبی و طی دو مرحله انجام می‌شود.
در مرحله اول، ۴۵ میلیون سهم به سرمایه‌گذاران واجد شرایط (صندوق‌های سرمایه‌گذاری) عرضه شده و کشف قیمت انجام می‌شود. در مرحله دوم، ۹۰ میلیون سهم به قیمت ثابت کشف شده در مرحله اول، به عموم سرمایه‌گذاران عرضه می‌شود.

سرمایه شرکت با ۳۶۸ نیروی انسانی در سال ۹۵ بالغ بر ۷۵.۶ میلیارد تومان بوده که از محل مطالبات سهامداران به ۹۰ میلیارد تومان رسیده است. سرمایه شرکت در تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۰ بالغ بر ۹۰۰۰۰۰ میلیون ریال معادل ۹۰۰ میلیون سهم ۱۰۰۰ ریالی با نام که تماما پرداخت شده است.

شرکت گسترش کشاورزی و دامپروری فردوس پارس ۵۱ درصد سهام و بنیاد مستضعفان ۴۹ درصد سهام این شرکت را در اختیار دارند.
جزئیات عرضه اولیه زفجر به این شرح است؛ تعداد کل سهام شرکت ۹۰۰ میلیون و تعداد کل سهام قابل عرضه: ۱۳۵،۰۰۰،۰۰۰ سهم معادل ۱۵ درصد از کل سهام شرکت است. متعهد عرضه این سهم بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و مشاور عرضه این سهم شرکت کارگزاری بورس بهگزین است و متعهد خرید این سهم شرکت تأمین سرمایه نوین است.
بازارگردان سهم صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی سینا بهگزین معرفی شد.

۱۳۵ میلیون سهم معادل ۱۵ درصد سهام "زفجر" در دو مرحله با قیمت ارزش گذاری ۱۱۴۹۷ ریالی در بازار دوم معاملات فرابورس عرضه می‌شود که در مرحله اول ۴۵ میلیون سهم معادل ۵ درصد با حداکثر سهمیه ۶۲۵ هزار سهمی به سرمایه گذاران واجد شرایط به روش حراج عرضه می‌شود.

در مرحله دوم، ۹۰ میلیون سهم معادل ۱۰ درصد دیگر همان روز با حداکثر سهمیه ۲۲۵ سهمی به سهامداران حقیقی و حقوقی به روش قیمت ثابت کشف شده تعلق می‌گیرد.

عرضه اولیه «زفجر» امروز انجام می‌شود

کد خبر 472090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =