عرضه اولیه زفجر چقدر نقدینگی می‌خواهد؟

امروزشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ سهام شرکت کشاورزی و دامپروری فجر اصفهان از زیرمجموعه‌های بنیاد مستضعفان در فرابورس برای اولین بار عرضه می شود.

به گزارش صدای بورس، امروز شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ دومین عرضه اولیه سال جاری برگزار می شود.

بر این اساس در این عرضه اولیه سهام شرکت کشاورزی و دامپروری فجر اصفهان از زیرمجموعه های بنیادی مستضعفان با نماد زفجر واگذار خواهد شد.

سرمایه شرکت با ۳۶۸ نیروی انسانی در سال ۹۵ بالغ بر ۷۵.۶ میلیارد تومان بوده که از محل مطالبات سهامداران به ۹۰ میلیارد تومان رسیده است. سرمایه شرکت در تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۰ بالغ بر ۹۰۰۰۰۰ میلیون ریال معادل ۹۰۰ میلیون سهم ۱۰۰۰ ریالی با نام که تماما پرداخت شده است.

شرکت گسترش کشاورزی و دامپروری فردوس پارس ۵۱ درصد سهام و بنیاد مستضعفان ۴۹ درصد سهام این شرکت را در اختیار دارند.
جزئیات عرضه اولیه زفجر به این شرح است؛ تعداد کل سهام شرکت: ۹۰۰ میلیون و تعداد کل سهام قابل عرضه: ۱۳۵،۰۰۰،۰۰۰ سهم معادل ۱۵ درصد از کل سهام شرکت است. متعهد عرضه این سهم بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و مشاور عرضه این سهم شرکت کارگزاری بورس بهگزین است و متعهد خرید این سهم شرکت تأمین سرمایه نوین است.
بازارگردان سهم صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی سینا بهگزین معرفی شد.

۱۳۵ میلیون سهم معادل ۱۵ درصد سهام "زفجر" در دو مرحله با قیمت ارزش گذاری ۱۱۴۹۷ ریالی در بازار دوم معاملات فرابورس عرضه می‌شود که در مرحله اول ۴۵ میلیون سهم معادل ۵ درصد با حداکثر سهمیه ۶۲۵ هزار سهمی به سرمایه گذاران واجد شرایط به روش حراج عرضه می‌شود.

در مرحله دوم، ۹۰ میلیون سهم معادل ۱۰ درصد دیگر همان روز با حداکثر سهمیه ۲۲۵ سهمی به سهامداران حقیقی و حقوقی به روش قیمت ثابت کشف شده تعلق می‌گیرد.

میزان نقدینگی مورد نیاز برای شرکت در عرضه اولیه بارقابت حقوقی ها بر سر قیمت کنند و سرانجام میانگین قیمت اعلامی آن‌ها به عنوان قیمتی که سهامداران حقیقی باید زفجر را خریداری کنند مشخص می‌شود.

با توجه به اینکه قیمت پایه برای رقابت ۱۱۴۹۷ ریال اعلام شده است ما فرض را بر آن می‌گذاریم که قیمت کشف شده ۱۲۰۰۰ ریال معادل ۱۲۰۰ تومان باشد.

در نتیجه میزان نقدینگی مورد نیاز حدودا ۷۲ هزار تومان می‌باشد.

اما اگر فرض را بر آن بگذاریم که به هر کد همان ۲۲۵ سهمیه برسد آن می‌توان با فرض قیمت کشف شده ۱۲۰۰ تومان به این نتیجه رسید که حداکثر ۲۲۰ هزار تومان نقدینگی برای شرکت در این عرضه اولیه نیاز است.

کد خبر 472081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =