جزئیات واگذاری سهام به معلمان اعلام شد

عضو هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه اجرای طرح واگذاری سهام مالکانه به اعضای این صندوق به صورت مرحله‌ای و تدریجی خواهد بود، گفت: در این طرح، با شناسایی شرکت‌های دارای قابلیت ورود به بورس، به تدریج و طی حدود دو سال، تمام سهام متعلق به بازنشستگان واگذار خواهد شد.

به گزارش صدای بورس,امین‌الله سالاری عضو هیأت امنای مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در خصوص واگذاری سهام شرکت‌های این مؤسسه در قالب مگاپروژه ارزش مالکانه به اعضای صندوق، اظهار کرد: واگذاری سهام انتظاری بود که فرهنگیان عضو مؤسسه حدود 12 سال برای تحقق آن لحظه شماری می‌کردند، بنابراین اعطای سهام می‌تواند یکی از مبارک‌ترین اتفاقاتی باشد که در تاریخ صندوق رخ داده‌ است.

وی با بیان اینکه سهامدار شدن فرهنگیان مالکیت‌شان را بر دارایی خود مسجل می‌کند، افزود: بازنشستگان می‌توانند با مدیریت این سهام در بازار سرمایه، به سودآوری بیشتری دست پیدا کنند.

سالاری افزود: با تلاش‌هایی که صورت گرفته است، واگذاری سهام الحمدالله مراحل کارشناسی، ارزیابی و شناسایی شرکت‌های قابل واگذاری را طی کرده است و ان‌شاءالله از اولین مرحله از این واگذاری به‌زودی رونمایی خواهد شد.

وی در خصوص اهمیت طرح ارزش مالکانه برای فرهنگیان عضو مؤسسه، اظهار کرد: فرهنگیان عضو صندوق ذخیره صاحبان اصلی این سرمایه هستند و خودشان مکرر پیگیر واگذاری سهام بوده و هستند بنابراین این اتفاق مبارک می‌تواند پاسخگوی بخش اعظمی از مطالبات آنها باشد.

عضو هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به تدریجی و مرحله‌ای بودن اجرای طرح ارزش مالکانه، گفت: اجرای طرح واگذاری سهام مرحله‌ای و تدریجی خواهد بود و با شناسایی شرکت‌های دارای قابلیت ورود به بورس به تدریج و طی حدود دو سال تمام سهام متعلقه به بازنشستگان به آنها واگذار خواهد شد.

سالاری در خصوص نحوه مدیریت سهام توسط بازنشستگان تصریح کرد: واگذاری سهام به قشر عظیمی از فرهنگیان می‌تواند بازار سرمایه را دچار مشکل کند و چنانچه فرهنگیان بخواهند بلافاصله به تشکیل صف فروش سهام خود اقدام کنند، ممکن است اصل سرمایه آنها را با خطر کاهش قیمت مواجه کند؛ بنابراین توصیه می‌کنم که پس از اختصاص سهام به آنها، مدیریت کنند و برای فروش عجله نکنند و در فرصت مناسب از سودآوری آن بهره ببرند.

وی با اشاره به اینکه این طرح بسیار خوب و مهم ممکن است چالش‌هایی نیز داشته باشد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های اجرای این طرح پس از واگذاری، می‌تواند عجله فرهنگیان برای فروش سهام باشد که نگرانیم این امر با ورود دلالان و سفته بازان بازار سرمایه همراه شود و فرهنگیان دچار ضرر و زیان شوند.

عضو هیأت امنای مؤسسه مهم‌ترین دستاورد این طرح را جلب اعتماد فرهنگیان عضو صندوق عنوان کرد و گفت: از دستاوردهای طرح ارزش مالکانه این است که فرهنگیان بالاخره پس از سال‌ها حس مالکیت‌شان بر دارایی‌های صندوق عملیاتی شده و اطمینان یافته‌اند که سرمایه‌ها و دارایی‌های صندوق متعلق به آنهاست.

به گزارش فارس,وی دارا بودن کد بورسی را شرط لازم واگذاری سهام به بازنشستگان دانست و تأکید کرد: از فرهنگیان تقاضا داریم جهت تسریع در روند واگذاری سهام و اجرای طرح موسوم به ارزش مالکانه هر چه سریع‌تر نسبت به دریافت کد بورسی و ثبت آن در سایت صندوق ذخیره به نشانی www.szf.ir اقدام کنند.

کد خبر 471480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =