بازار سرمایه تعطیل نمی‌شود

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشیه نخستین همایش ملی اقتصاد هوشمند و توسعه مالی در مورد برنامه سازمان برای ریزش‌های اخیر گفت سازمان قصد بستن بازار را ندارد.

به گزارش صدای بورس، مجید عشقی درباره ریزش‌های اخیر در بازار سرمایه اظهار داشت: در مصوبه شورا قید شده است که سازمان تحت شرایطی مجاز است نسبت به تعطیلی بورس اقدام کند، اما طی جلساتی که برگزار شد به این نتیجه رسیدیم نیازی به بستن بازار نیست و این ریزش‌های نمی‌تواند ادامه‌دار باشد.

رئیس سازمان بورس در ادامه، با بیان اینکه بازارگردان‌ها باید در شرایط مثبت و منفی بازار به تعهدات خود عمل کنند، تصریح کرد: سازمان به هیچ وجه چیزی را به آنها تحمیل نکرده و نخواهد کرد. روز گذشته، بازارگردان‌ها بیش از یک هزار میلیارد تومان خرید کردند. ضمن اینکه صندوق‌های تثبیت توسعه نیز در بازار بودند.

وی یادآور شد: شناسایی سود توسط عده‌ای از معامله‌گران بازار سمت فروش را تقویت کرد و باعث ایجاد التهاب در بازار شد و در واقع هیچ دلیل اقتصادی و بنیادینی برای این ریزش‌ها وجود ندارد.

عشقی از ادامه عرضه‌های اولیه در هفته آینده خبر داد و افزود: آخرین مرحله عرضه اولیه تعیین قیمت پایه برای عرضه است که در مرحله رایزنی با سهامداران عمده قرار دارد.

رئیس سازمان بورس در مورد عرضه خودرو در بورس نیز گفت: شرکت‌های خودروسازی می‌توانند خودروهای خود را در بورس عرضه کنند، این فرآیند نه متوقف شده است و نه پذیرش‌ها لغو شده است. در تلاش هستیم بدون ایجاد التهاب در بازار خودرو، اجازه دهیم خودروسازان خودشان برای عرضه خودرو تصمیم بگیرند.

کد خبر 471455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =