پیش‌بینی بازار فردا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲/ ضرورت توجه به تحلیل‌های بنیادی

بازارهای موازی بازار سرمایه به ویژه طلا و ارز در قالب اخبار فعلا در حال درجا زدن هستند.

علی صادقین، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با صدای بورس، در مورد طرح اصلاح قانون بازار سرمایه و نوسانات بازار گفت: اگر این طرح‌ها را به عنوان تامین مالی کم هزینه از طرف بورس در نظر بگیریم، اثر ورود این پروژه‌ها چندین اثر دارد.

اولین مزیت آن این است که مسیر جدیدی برای تامین مالی با سود پایین است. دوم، این طرح‌ها در سیستم مدیریت حرفه‌ای انجام می‌شود. سوم، پروژه‌های نیمه تمام که از نظر نیازسنجی توجیه دارند اما نیاز به تامین مالی دارند؛ بنابر این خیلی از پروژه‌های ناتمام در هر بخشی عملا تامین سرمایه می‌شوند. از طرفی منجر به ورود پول بیشتر به بازار سرمایه و عمق بازار می‌شود و به نوعی منابع مالی را که دارای ارزش‌های بالا هستند، وارد پروژه‌ها می‌کند که توجیه اقتصادی و ارزش سرمایه‌گذاری و دوره بازپرداخت بهتری دارند.

وی پیرو رشد شاخص امروز گفت: رشد بازار سرمایه هم چند دلیل دارد. تقریبا در دو سال گذشته بازار سرمایه بر اساس قاعده نسبی ارزان بوده و فعلا نسبت به بازارهای موازی وضع بهتری دارد. بازارهای موازی بازار سرمایه به ویژه طلا و ارز در غالب اخبار فعلا در حال درجا زدن هستند. نگاه امروز به بازار سرمایه، نگاه مثبتی است که پول‌های فعالان خارج از بازار سرمایه به آن وارد می‌شود. فصل مجامع پیش‌روی ماست و شرکت‌هایی که عملا مبتنی بر سود نقدی هستند در ماه‌های آینده، اقدام به پرداخت سود می‌کنند. این روند در شرایط فعلی جذابیتی را در بازار سرمایه ایجاد کرده و سیاست‌گذاران تمایل دارند ورود پول به بازار سرمایه به آرامش بازار سرمایه منجر شود چرا که خروج پول از بازار می‌تواند بازار را دستخوش نوساناتی کند.

صادقین در مورد نوسانات این روزها نیز گفت: این نوسانات صرفا جنبه اصلاح زمانی و قیمتی کوتاه دارد. جابجایی پول دائم در جریان است و ورود پول از نمادهای بزرگ به نمادهای کوچک منجر به منفی شدن شاخص می‌شود. سهامداران در صورت تحلیل، به نقاط ورود و خروج، حد سود و ضرر، ویژگی‌های بنیادی و گزارش شرکت‌ها از منظر عملکرد توجه ویژه داشته باشند و همچنین تحلیل بنیادی بر روی سهم‌ها صورت بگیرد.

کد خبر 471309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =