پیش بینی بازار ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ / مصوبه جدید دولت بهار را سبزتر کرد

یک کارشناس بازار سرمایه در مورد اینکه از خرید و فروش ملک و خودرو تا طلا و رمز ارز همگی مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود، گفت: اثر گذاری مالیات بر بازار سرمایه ارتباط زیادی با نحوه اجرای این مصوبه، زمان اجرایی شدن آن، دارا بودن اثر گذاری کافی و ضمانت اجرایی شدن آن دارد.

به گزارش صدای بورس؛ حسن حسین نیا ادامه داد: اما در کل ابلاغ این مصوبه سودمند است، نهادهای تصمیم گیرنده بالاخره به این نتیجه رسیدند و این مصوبه میتواند باعث چرخش نقدینگی بین بازار ملک و خودرو طلا داشته باشد حال این بازارها میتوانند به دو بازار پول و سرمایه تقسیم شوند.

وی در ادامه گفت: در مورد تفاوت بین بازار پول و بازار سرمایه برای جذب این نقدینگی احتمالا شامل مالیات شوند بازار پول کشش بیشتری دارد به دلیل تورم بالای ۵۰درصد در واقع نرخ سود واقعی اوراق با درآمد ثابت و سپرده های بانکی منفی هستند و عملا در مقابله با تورم سپرده گزار زیان میکند درچنین مواقعی همانطور که میبینیم هفته‌هاست که با خروج نقدینگی اشخاص حقیقی هستیم.

حسین نیا افزود: این شرایط ممکن است راه را برای شرکت هایی که در صف ورود به بورس هستند را هموار کند و میتوان در مورد پیش بینی بازار گفت تا زمان قطعی شدن و و تصویب مصوبه توسط شورای نگهبان انتظار تغییر چندانی در بازار نمیرود اما این مصوبه هم مانند سایر مصوبات تاثیر هر چند کم خود را دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: رشد شاخص امروز در بازار نشان داد که بازار سرمایه پتانسیل رشد دارد و با ثبت معملات با ارزش ۲۰ همت و بیشتر از آن برای معاملات خرد نشان دهنده رشد خوب بازار است و کسانی که با فروش جهت اطلاحات بازار اقدام کردند عملا از این بازار ضربه دیدند. از طرف دیگر چون بازار ارز این روزها شامل نوسان بوده احتمالا چرخش نقدینگی به سمت دلاری ها خواهیم بود هرچند که در بورس کالا بعضی از تصمیمات به نفع سود آوری شرکت ها نیست ولی گردش نقدینگی به سمت سهام دلاری را خواهیم داشت.

کد خبر 471047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =