۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
بورس در بلند مدت سودآور است

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با فرهنگ سازی و اقداماتی همچون اختصاص واحدهای صندوق‌های قابل معامله برای متولدین، سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار سرمایه مرسوم و همه‌گیر می‌شود.

به گزارش صدای بورس,مجتبی امینی با اشاره به موضوع واگذاری سهام صندوق‌های قابل معامله برای متولدین ۱۴۰۱ گفت: جدای از این که این قانون می تواند به حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در کشور کمک کند، اقداماتی این چنینی می‌تواند بسترساز آشنایی بیشتر خانواده‌ها با مقوله سهامداری و سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه باشد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: نکته مهم در زمینه این طرح این است که اختصاص واحدهای صندوق‌های قابل معامله برای متولدین پارسال در حالی در حال انجام است که با پس‌انداز سود سالانه سهام‌های اختصاص داده شده و رشد قیمت آنها در پایان ۲۴ سالگی فرد می تواند با سرمایه اولیه مطلوبی در بازار بورس به فعالیت خود ادامه دهد. بر این اساس باید گفت این موضوع به نوعی گسترش‌دهنده فرهنگ سرمایه‌گذاری بلندمدت در بازار سرمایه است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات بورس این است که افراد توقع کسب سود در کوتاه مدت از این بازار را دارند و به همین دلیل در برخی موارد شاهد بروز رفتارهای هیجانی در بازار سرمایه هستیم. این در حالی است که در بازده بلندمدت معمولا سرمایه‌گذاران بازار سرمایه بیشترین سود و منفعت را نسبت به سایر بازارها کسب کرده‌اند.

به گزارش تسنیم,امینی گفت: اگر بتوانیم با فرهنگ سازی و اقداماتی همچون اختصاص واحدهای صندوق‌های قابل معامله برای متولدین، سرمایه‌گذاری غیرمستقیم را در بازار سرمایه مرسوم و همه‌گیر کنیم، بخش قابل توجهی از مشکلات این بازار رفع خواهد شد.

کد خبر 470929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =