ارزش واحدهای صندوق سهامی انار طی ۶ ماه دو برابر شد

صندوق ETF انار با بازدهی ۱۰۲ درصد در ۶ ماه گذشته ارزش واحدهای خود را دو برابر کرد، این صندوق با تمرکز بر سهم‌های بنیادی در روزهای صعودی شاخص سود خوبی برای سهامداران ساخته است.

به گزارش صدای بورس، صندوق‌های سرمایه‌گذاری انواع مختلفی دارند که یکی از آن‌ها صندوق‌های سهامی هستند، مثل صندوق سهامی انار که با مدیریت شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری ترنج و مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار از ۳۰ آذرِ ۱۴۰۰ آغاز به کار کرده‌است.

ریسک بیشتر، پاداش بهتر

صندوق‌های سهامی بخش اعظم دارایی خود را به سهام شرکت‌های بورسی اختصاص می‌دهند و به همین خاطر بیش از سایر صندوق‌های سرمایه‌گذاری در شرایط صعودی شاخص بازدهی کسب می‌کنند.

صندوق سهامی ETF انار از این نوع صندوق‌ها است که با تمرکز بر سهم‌های بنیادی بورس توانسته سود خوبی برای سهامداران این صندوق بسازد. این صندوق در ۶ ماهه منتهی به ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ بازدهی ۱۰۲ درصدی داشته است که از این حیث جزو ۵ صندوق برتر سهامی بورس است.

* زیربنای نیرومند صندوق سهامی انار

صندوق انار هم مانند باقی صندوق‌های سهامی بنابر قانون حداقل ۷۰ درصد از دارایی خود را روی سهام متمرکز می‌کند. ۳۰درصد باقیمانده دارایی‌ها هم به منظور کنترل ریسک، روی عناصری متمرکز است که بازده کمتری دارند، اما تقریباً می‌توان گفت حامل هیچ ریسکی نیستند. صندوق سهامی انار عمده دارایی سهامی خود را روی صنایع نفتی، پتروشیمی، فلزات و مواد معدنی متمرکز کرده است.

با این‌حال، نکته‌ای که صندوق انار را از رقبای خود متمایز می‌کند، مدیریت این نسبت‌ها و بهره بردن از مسیرهای مختلف سرمایه‌گذاری است. برای مثال، عملکرد تیم مدیریت این صندوق در عرضه‌های اولیه، یکی از عواملی است که این بازده فوق العاده را برای صندوق سهامی انار رقم زده است.

*تغییر سریع دارایی و بالا بردن بازدهی

اصولا صندوق‌های کوچک، مزیتی بزرگ دارند و آن هم قدرت مانور بخشیدن به مدیران پرتفوی صندوق است، صندوق سهامی انار، صندوقی چابکی تلقی می‌شود حجم دارایی این صندوق ۲۹۰ میلیارد تومان است. این سایز صندوق به صندوق قدرت تحرک بیشتری می‌دهد. یعنی این صندوق می‌تواند بسته به شرایط بازار به سرعت دارایی‌های خود را تغییر دهد و بازدهی را بالا ببرد.

حال این پرسش پیش می‌آید که چطور می‌توانیم در صندوق انار سرمایه‌گذاری کنیم؟ صندوق سهامی انار، یک صندوق قابل معامله در بازار سهام است که می‌توان به ساده‌ترین شکل، واحدهای آن را با نماد «انار» خریداری کرد. با این‌حال، اگر نیازمند دریافت مشاوره رایگان و تخصصی هستید، می‌توانید با سر زدن به صفحه «صندوق سهامی انار» اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنید تا بتوانید تصمیمی مناسب برای سرمایه‌گذاری خود اتخاذ کنید.

کد خبر 470668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =