خیز فیروزه برای بازدهی ۲۰ هزار درصدی

شرکت سبدگردان توسعه فیروزه در شهریورماه ۱۳۹۸ تأسیس شده و فعالیت خود را از اسفند ماه ۱۳۹۸ آغاز کرد.

این مجموعه در حال حاضر مدیریت سه صندوق سرمایه‌گذاری را برعهده دارد که در ادامه ضمن معرفی این صندوق‌ها، مروری بر عملکردشان خواهیم داشت.

صندوق سهامی فیروزه موفقیت
نخستین صندوق این مجموعه با نام صندوق سرمایه‌گذاری فیروزه موفقیت، در مردادماه ۱۳۸۹ آغاز به کار کرد. خالص ارزش دارایی‌های صندوق با رشدی ۲۸۰ درصدی در یک‌سال گذشته، اکنون در مرز ۴,۷۱۶ میلیارد ریال قرار دارد. بازار سهام و بازار اوراق با درآمد ثابت، به ترتیب با سهمی ۸۶ و ۱۲ درصدی، بیشترین بخش پرتفوی صندوق را تشکیل داده‌اند. این صندوق سهامی در یک‌سال گذشته با کسب بازدهی ۷۳ درصدی عملکرد بسیار خوبی داشته و در افقی بلندمدت‌تر، از ابتدای تأسیس تاکنون، بازدهی مرکبی معادل ۱۸,۶۴۶ درصد داشته است.

صندوق شاخصی سی شرکت بزرگ فیروزه
بهمن‌ماه ۱۳۹۳ دومین صندوق توسعه فیروزه با نام صندوق شاخصی سی شرکت بزرگ فیروزه، در گروه صندوق‌های سهامی، فعالیت خودش را آغاز کرد. خالص ارزش دارایی‌های این صندوق در یک‌سال گذشته حدود ۱۱۷ درصد رشد داشته و امروز در مرز ۴,۶۷۸ میلیارد ریال قرار دارد. سهم بازار سهام از پرتفوی این صندوق چیزی حدود ۹۸ درصد است و گروه‌های «محصولات شیمیایی» , «فلزات اساسی» و «فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» بیشترین جذابیت را نزد مدیران صندوق داشته‌اند. این صندوق الهام‌گرفته از صندوق‌های سرمایه‌گذاری منفعل است و تجربه جهانی حاکی از آن است که امکان کسب بازدهی مناسب در ادوار میان‌مدت و بلندمدت برای سرمایه‌گذاران این صندوق‌ها وجود دارد، در یک‌سال گذشته حدود ۴۵‌درصد بازدهی داشته است.

ارمغان فیروزه آسیا؛ صندوقی برای ریسک‌گریزان
سبدگردان توسعه فیروزه در دی‌ماه سال ۱۳۹۶ و در راستای جذب سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز، صندوق با درآمد ثابت فیروزه آسیا را تأسیس کرد. خالص ارزش دارایی‌های این صندوق، اکنون به مرز ۲۰۲۵۰ میلیارد ریال رسیده است. متناسب با نوع صندوق، بازار سهام سهم اندکی در پرتفوی آن داشته و بیشترین سرمایه صندوق با ۵۴ و ۲۶ درصد به ترتیب به اوراق با درآمد ثابت و سپرده‌گذاری در بانک اختصاص یافته است. صندوق فیروزه آسیا در یک‌سال اخیر، حدود ۲۵ درصد بازدهی کسب کرده که این رقم در مقایسه با سود سپرده بانکی و بازدهی بسیاری از صندوق‌های با درآمد ثابت دیگر، بالاتر بوده است.
در جدول مشروح عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت سبدگردان توسعه فیروزه را مشاهده می‌کنید.

خیز فیروزه برای بازدهی ۲۰ هزار درصدی

سرمایه‌گذاری مطمئن
فاطمه سرکاری - مدیرعامل سبدگردان توسعه فیروزه: در سال گذشته، صندوق‌های تحت مدیریت سبدگردان توسعه فیروزه مانند صندوق دریای آبی فیروزه و صندوق صدور ابطالی فیروزه موفقیت، بازدهی درخشانی داشته است. در سایت فیپ ایران این دو صندوق در سال گذشته از منظر بازدهی جزو ۱۰ صندوق برتر بازار رتبه بندی شده است. در فیروزه حفظ ارزش سرمایه شما بر هر چیزی مقدم است. ارزش حقیقی سرمایه شما در فضای تورمی و رشدهای نرخ ارز می‌تواند افت محسوسی داشته باشد و اصل اول در استراتژی سرمایه‌گذاری فیروزه حفظ ارزش سرمایه شماست. در این میان ابزارهای مختلفی برای سلایق سرمایه‌گذاری مختلف پیش روی شما وجود دارد.
اگر به دنبال ابزاری بدون ریسک با نرخ سود بالاتر از بانک هستید که در عین حال هر لحظه بتوانید آن را به پول نقد تبدیل کنید صندوق درآمد ثابت فیروزه‌ آسیا با نرخ‌های کاملا رقابتی در این فضا میزبان سرمایه شما خواهد بود. صندوق صدور و ابطالی فیروزه موفقیت یکی از قدیمی‌ترین صندوق‌های سهامی بازار سرمایه ایران که در سال گذشته ۷۳ درصد بازدهی داده است. در همین بازده بازدهی شاخص ۴۳ درصد بوده است.
پس از این سابقه درخشان گروه مالی فیروزه صندوق دریای آبی را راهی بازار سرمایه می‌کند. این صندوق در ۳ ماه گذشته ۴۵ درصد بازدهی داشته است درحالیکه شاخص در همین بازه، بازدهی ۳۱ درصدی داشته است. همچنین دو صندوق جدید در راه است که می‌تواند در تنوع بخشی ابزارهای مالی سبدگردان توسعه فیروزه نقش بسزایی داشته باشد. همچنین در سبدهای فیروزه با توجه به ریسک پروفایل سرمایه‌گذار، چینش پرتفوی‌ها در جهت ذخیره سود و کسب فرصت‌های سوددهی در بازار انجام شده است. ضمن اینکه سعی شده است پرتفوی‌های با سبدهای خرد کمتر از ۳ میلیارد تومان به سمت صندوق های سهامی تحت مدیریت فیروزه سوق داده شود.

  • شماره ۴۸۸ هفته نامه اطلاعات بورس
کد خبر 470123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =