۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹
قیمت نفت اوج بیشتری گرفت

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه که بازار منتظر انتشار آمار تورم آمریکا و ارزیابی تاثیر آن بر سیاست افزایش نرخ بهره فدرال رزرو بود، افزایش پیدا کرد.

به گزارش صدای بورس,بهای معاملات نفت برنت ۱۹ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۸۵ دلار و ۸۰ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۳ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش، به ۸۱ دلار و ۶۶ سنت در هر بشکه رسید.

قیمت های نفت روز سه شنبه تحت تأثیر انتظارات برای آهسته شدن روند تحکیم سیاست پولی از سوی فدرال رزرو آمریکا پس از انتشار آمار قیمت مصرف کننده در روز چهارشنبه، حدود دو درصد افزایش پیدا کرده بودند.

آمار موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به هفتم آوریل، حدود ۳۸۰ هزار بشکه رشد کرده است در حالی که هشت تحلیلگر در نظرسنجی رویترز، کاهش ذخایر نفت آمریکا به میزان ۶۰۰ هزار بشکه را پیش بینی کرده بودند.

همزمان، ذخایر بنزین آمریکا، حدود ۴۵۰ هزار بشکه افزایش یافت که برخلاف پیش بینی تحلیلگران از کاهش این ذخایر به میزان ۱.۶ میلیون بشکه بود. آمار رسمی بعد از ظهر روز چهارشنبه، از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر خواهد شد.

پاتریک هارکر، رئیس بانک فدرال رزرو فیلادلفیا اظهار کرد: احساس می کند بانک مرکزی آمریکا ممکن است به زودی افزایش نرخ‌های بهره را به پایان برساند.

صندوق بین‌المللی پول روز سه شنبه هشدار داد آسیب‌پذیری‌های سیستم مالی، ممکن است به بروز بحران جدیدی منجر شده و به رشد اقتصاد جهانی در سال میلادی جاری لطمه بزند اما از کشورهای عضو این نهاد خواست تحکیم سیاست پولی را برای مبارزه با تورم سرسام آور، ادامه دهند.

اِد مورس، مدیر جهانی تحقیقات کالا در گروه مالی سیتی پیش بینی کرد قیمت نفت حتی با وجود تصمیم اوپک برای انجام دور جدید کاهش تولید از ماه مه، به زیر ۸۰ دلار در هر بشکه کاهش پیدا خواهد کرد.

مورس در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ گفت: روند احیای اقتصادی چین، آهسته‌تر از حد انتظار بوده و چشم انداز کندی اقتصادی در غرب هم، تقاضا را فلج کرده است. ما منتظریم ببینیم چه اتفاقی در اقتصاد می‌افتد اما روند احیا، آهسته‌تر است. بعلاوه، سرمایه گذاران ممکن است رشد واقعی تولید عراق و ونزوئلا که احتمالا بخشی از کاهش جدید تولید اوپک و متحدانش در اوپک پلاس را جبران خواهد کرد، دست‌کم گرفته باشند. اعلام تصمیم غیرمنتظره اوپک پلاس، باعث صعود قیمت نفت شد و عزم عربستان سعوید برای پشتیبانی از قیمتها را بارز کرد.

بر اساس گزارش رویترز، گزارش ماهانه سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) روز پنجشنبه و گزارش آژانس بین‌المللی انرژی روز جمعه منتشر خواهد شد که جدیدترین پیش بینی ها از تقاضا و عرضه نفت را به روز خواهند کرد.

به گزارش ایسنا,اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز سه شنبه، پیش بینی خود از میزان تولید نفت کشورهای اوپک در سال ۲۰۲۳ را به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داد و برآوردش از رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال میلادی جاری را ۴۰ هزار بشکه در روز پایین برد.

کد خبر 470061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =