۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
بورس با بازارهای رقیب همسو می‌شود

بازار سرمایه در سال جدید همسو با سایر بازارها حرکت خواهد کرد و به طور قطع عقب‌ماندگی آن جبران خواهد شد.

به گزارش صدای بورس، فردین آقابزرگی، مدیرعامل سبدگردان نیکان در مورد وضعیت بازار سرمایه در سال جاری اظهار داشت: افزایش نرخ ارز، رشد فزاینده حجم نقدینگی به همراه تورمی که بخشی از آن را در قالب بودجه ۱۴۰۲ مشاهد می‌کنیم، از مهم‌ترین چالش‌های بورس است، اما بازار سرمایه در سال جدید همسو با سایر بازارها حرکت خواهد کرد و به طور قطع عقب‌ماندگی آن جبران خواهد شد.

آقابزرگی با اشاره به اینکه افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن و خودرو حباب است، تصریح کرد: حرکت نقدینگی در سال جاری به سمت بازار سرمایه خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه در مورد صنایع اثرگذار و پیشرو در سال جاری نیز گفت: صنایع پالایشگاهی، پتروشیمی، شیمیایی، فولاد، کانی فلزی و غیرفلزی از جمله صنایع پیشتاز در سال جاری خواهند بود.

مدیرعامل سبدگردان نیکان در ادامه، دلیل عمده عقب‌ماندگی بورس را ضریب بالای نقدشوندگی در آن دانست و افزود: از دیگر دلایل عدم رشد بورس در دو سال اخیر می‌توان به ریسک‌های سیاسی و یا تصمیمات اقتصادی دولت اشاره کرد. ضمن اینکه عده‌ای از افراد نیز با تأمین مالی کوتاه‌مدت، طاقت ماندگاری و پایداری بلندمدت در بورس را نداشتند و همین باعث ایجاد نارضایتی و بی‌اعتمادی به بازار سرمایه شده بود.

آقابزرگی در پایان پیش‌بینی کرد سال ۱۴۰۲ محتمل‌‎ترین سال برای بازدهی بورس خواهد بود.

کد خبر 469542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =