سرمایه گذاری ۴۰ هزار میلیاردی برای بزرگترین پروژه گردشگری ایران در کیش

با امضای توافقنامه با منطقه آزاد کیش، آخرین مجوزهای لازم برای پروژه های پدیده در کیش اخذ شد. 

به گزارش صدای بورس,سعید ورودی مدیرعامل گروه شرکت های پدیده در این باره گفت: سهامداران شرکت پدیده در سالهای اخیر دوران سختی را پشت سرگذاشته اند اما به همت همه دست اندرکارن اعم از دولت، استانداری، مقامات قضایی، ستاد تدبیر، امروز می توان گفت همه مجوزهای لازم برای تکمیل پروژه های شاندیز و کیش اخذ شده است.


وی در خصوص برخی تلاشهایی که در سال ۱۴۰۱ از سوی هیات مدیره در این مسیر انجام شده به توافق با تامین اجتماعی برای پرداخت بدهی در ازای ملک و پرداخت برخی دیون مالیاتی و بخشودگی جرایم آنها اشاره کرد و گفت: در اسفندماه ۱۴۰۱ توانستیم با سازمان منطقه آزاد کیش هم توافقنامه ای برای تمدید مجوزها و پایدارسازی قرارداد قبلی امضا کنیم که با این توافق ساخت پروژه کیش در زمینی ۲۰ هکتاری با ۹۲۸ هزار متر مربع زیربنا عملیاتی می شود.

وی اجرای این پروژه را نیازمند سرمایه گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومانی عنوان کرد و افزود: با تصویب مجمع عمومی شرکت پدیده در روز ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۱ جذب سرمایه گذار و اجرای پروژه در ۸ کاربری اقامتی، مسکونی، فرهنگی، تجاری، ورزشی،پارکینگ و ساحل اختصاصی به یک شرکت واگذار شد و امیدواریم رشد قیمت ها در اجرای این پروژه ۶ ساله خللی ایجاد نکند.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری پدیده شاندیز، اجرای این مگاپروژه در شهرهای کیش و شاندیز را به لحاظ گردشگری و تنوع کاربری ها در دنیا بی نظیر خواند و گفت: با اجرای پروژه پدیده در کیش از لحاظ متراژ بدنبال رقابت با پروژه های بزرگ آنسوی خلیج فارس مثل امارات مال و دوبی مال هستیم ولی به لحاظ تنوع امکانات و کاربری ها، کاری بی نظیر در دنیا انجام خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت سهام پدیده بعد از ورود به بورس گفت: بازار سهام پدیده با نماد گشان تابعی از بازار بورس و شرایط اقتصادی و سیاسی کشور است اما با توجه به مصوبه مجمع عمومی درباره قرارداد پروژه کیش و انعقاد رسمی قرارداد در ایام تعطیلات نوروزی، چشم اندازی از سودآوری در آینده نزدیک را پیش بینی می کنیم.

ورودی اولویت های دیگر پدیده در سال ۱۴۰۲ را تکمیل پروژه شاندیز و همچنین پیگیری فرآیند قانونی افزایش سرمایه خواند و گفت: یکی از مطالبات چند ساله سهامداران پدیده، طی فرآیند قانونی، افزایش سرمایه است تا بتوانیم سود انباشته شرکت در سال های اخیر را در سرمایه شرکت لحاظ کنیم تا سهامداران از آن منتفع شوند.

مدیرعامل گروه شرکت های پدیده درباره بازگشایی نماد گشان در بورس ظهار داشت: نماد معاملاتی گشان بدلیل ابهامات ناظر به حالت تعلیق در آمده است و مشغول مذاکره و ارائه اسناد مرتبط با قرارداد پروژه کیش هستیم و امیدواریم بزودی پس از رفع ابهام فرابورس این نماد بازگشایی شود.

به گزارش خبرآنلاین,وی با اشاره به برگزاری مجمع عمومی شرکتهای پدیده در ۲۷ اسفندماه با حضور و مشارکت گسترده سهامداران گفت: بر اساس تصمیم مجمع عمومی بزودی قرارداد پروژه را با شرکت افسانه سازان منعقد خواهد شد.

کد خبر 469377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =