افزایش سرمایه ۱۱۶ درصدی «وکغدیر»

مدیرعامل هلدینگ توسعه صنایع و معادن غدیر گفت: سرمایه ما در حال حاضر یک هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان است که تا آخر اردیبهشت ماه مجمع افزایش سرمایه را برگزار می‌کنیم و آن را به ۴ همت افزایش می‌دهیم.

به گزارش صدای بورس، مدیرعامل هلدینگ توسعه صنایع و معادن غدیر در مراسم عرضه اولیه سهام این شرکت در شرکت بورس گفت: عرضه سهام «وکغدیر» که بازوی صنعت فولاد مجموعه بزرگ غدیر است، انجام شد. مجموع پرتفوی ما به طور عمده زنجیره فولاد است. از دو سال پیش بر اساس سند استراتژی ۱۰ ساله‌ای که نوشتیم در حال متغیر کردن پرتفوی خود هستیم. با توجه به وضعیت کسب و کار معدن که به نظر می‌رسد پارادایم معدن در اقتصاد ایران شروع شده، طلا، مس، روی و فسفات معادنی است که در اختیار گرفتیم.

سید ابوتراب فاضل افزود: دو معدن طلا داریم که حفاری‌های آن را تا حدود زیادی انجام داده‌ایم. در کنسرسیوم بزرگ جانجا حضور داریم که افزایش سرمایه جانجا را ۲۱ فروردین خواهیم داشت. عملیات اکتشافات اولیه انجام شده، حفاری انجام شده و در سال ۱۴۰۵ تا ۱۴۰۶ کنسانتره تولیدی خواهیم داشت. معدن بزرگ سنگ آهن گزستان را در ایران مرکزی داریم و امیدواریم با اتمام پایان عملیات حفاری پیت معدن را سال آینده بازگشایی می‌کنیم.

وی درمورد صادرات «وکغدیر» اضافه کرد: از آنجا که مجموعه متنوعی از آهن اسفنجی داریم و مجموعه فولاژ هم در مجموعه ماست، صادرات هم داریم. سال‌هاست که سنگ آهن در ایران خیلی قابل صادرات نیست هم به واسطه تحریم و هم به واسطه فرآیندی شدن زنجیره فولاد که وضعیت ما در آنجا هم خوب است.

فاضل در ادامه افزود: فعلا برای آهن اسفنجی کانال‌های صادراتی داریم. خریدار بازار آهن اسفنجی در ایران بیشتر است چون وضع نامتوازنی در زنجیره فولاد وجود دارد ولی الزام کردیم تا ۲۰ درصد از تولیدات را صادر کنند.

وی با اشاره به میزان درآمد و سودآوری «وکغدیر» تصریح کرد: در سال منتهی به ۳۱/۰۶/۱۴۰۱ حدود ۵ هزار و ۶۰ میلیارد تومان سود داشتیم. سال آینده بودجه تقریبا ۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است و با توجه به وضعیت شاخص‌های مالی و بازارهای پولی که در حال افزایش است، بهتر از این خواهیم بود.

مدیرعامل هلدینگ توسعه صنایع و معادن غدیر تاکید کرد: سرمایه ما در حال حاضر یک هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان است که تا آخر اردیبهشت ماه مجمع افزایش سرمایه را برگزار می‌کنیم و آن را به ۴ همت افزایش می‌دهیم.

او در پایان گفت: سال ۱۴۰۲ فروردین را پرقدرت شروع می‌کنیم، دو افتتاح یک میلیون تنی فولاد نی‌ریز و ۷۰۰ هزار تنی یزد یک را داریم و برنامه‌های متنوع دیگری که خواهیم داشت که به مرور اطلاع‌رسانی می‌شود.

کد خبر 468873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =