تعویض مواد غذایی سالم که می تواند شما را از کلسترول بد نجات دهد

رسوب کلسترول در خون بیشتر به دلیل عادات غذایی ناسالم است.

صدای بورس - مهراز حبیبی؛ بدن انسان به شیوه های ناسالم زندگی بسیار حساس است. حتی با وجود اینکه فوراً به تمرینات پایین تر از حد سالم واکنش نشان نمی دهد، اثرات مخرب آن به صورت آتشفشان در نقطه ای فوران می کند.

علیرغم اثرات مخرب رژیم های غذایی ناسالم، بدن ما به فشار دادن خود ادامه می دهد. برای نجات بدن از مخرب ها. اثرات کلسترول، در اینجا برخی از معاوضه های غذایی وجود دارد که تقریباً هیچ هزینه ای برای شما نخواهد داشت.

ماهی بهتر از مرغ است

برای غیر گیاه خواران که علاقه خاصی به غذاهای حیوانی دارند، هیچ گزینه سالم تری از ماهی وجود ندارد. ماهی دارای مشخصات غذایی متفاوتی نسبت به گوشت است و این واقعیت این باور رایج را که هر غذای غیر گیاهی شبیه به هم است را نفی می کند. ماهی سرشار از امگا است. 3 اسید چرب، تیامین، سلنیوم و ید اگرچه ارزش غذایی آنها بین ماهی های دریایی و ماهی های آب شیرین متفاوت است. ماهی برای کسانی که کلسترول دارند مفید است زیرا حاوی مقدار کمتری چربی اشباع شده است.

پاپ کورن یک میان وعده سالم نسبت به چیپس است

پاپ کورن یکی دیگر از غذاهای شگفت انگیز برای کنترل کلسترول است. سرشار از فیبر و کالری کم است. در عین حال، چیپس دارای مقدار زیادی چربی ترانس است که سطح کلسترول بدن را بالا می برد.

کینوا گزینه بهتری نسبت به برنج است

کینوا به عنوان جایگزین برنج برای کسانی که کلسترول دارند مفید است. کینوا دارای فیبر متراکمی است. یک فنجان کینوا حاوی 5 گرم فیبر رژیمی است. فیبرها کلسترول را کنترل می‌کنند و همچنین سطح قند خون را تنظیم می‌کنند. همچنین فرد را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد، بنابراین احتمال پرخوری کمتری دارد.

آجیل و دانه ها بهتر از تنقلات ترد شور هستند

به جای خوردن میان وعده های بسته بندی شده شور و ترد، آجیل و دانه ها را بخورید. آجیل و دانه ها سرشار از آنتی اکسیدان هستند. همچنین اینها منابع عالی پروتئین گیاهی، چربی های غیراشباع و فیبرهای محلول هستند. جایگزینی آنها با تنقلات نمکی می تواند کلسترول را کاهش دهد.

شکلات تلخ روی شکلات شیری

شکلات تلخ سطح LDL و کلسترول کل را کاهش می دهد. چندین مطالعه نشان داده اند که شکلات تلخ خطرات قلبی عروقی و خطر سکته را کاهش می دهد. یک مطالعه تحقیقاتی در سال 2020 منتشر شده در مجله اروپایی قلب و عروق پیشگیرانه نشان داد که مصرف یک بار شکلات در هفته خطر گرفتگی عروق را تا 8 درصد کاهش می دهد. فلاونوئیدهای موجود در شکلات تلخ رگ های خونی را شل می کند.

یک وعده غذایی غیر گیاهی را با یک وعده غذایی کامل گیاهی تعویض کنید

این ممکن است ساده و قابل انجام به نظر برسد، اما برای کسی که مشتاق مصرف غذاهای غیر گیاهی است، کاری است. محصولات گیاهی برای کلسترول عالی شناخته شده اند. بنابراین، اگر به طور منظم ماهی و گوشت خوار هستید، حداقل یکی از وعده های غذایی خود را با یک وعده غذایی کامل گیاهی جایگزین کنید. برای تغذیه مناسب، سالاد، سبزیجات و میوه های فصل، مغزها و دانه ها را امتحان کنید.

کد خبر 468341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =