هدفگذاری شغل تعاونی‌ها در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

معاون تعاون وزیرکار با اشاره به اینکه هدف‌گذاری ما برای سال ۱۴۰۱ حدود ۴۵ هزار شغل بوده است گفت: با افتتاح طرح ها در دهه فجر بخش زیادی از هدفگذاری ما محقق شد.

به گزارش صدای بورس، در شورای عالی اشتغال و بر اساس دستور رئیس جمهوری مصوب شد که 25درصد از تسهیلات تبصره 18و 16در بخش تعاون هزینه شود که این مصوبه به استان‌ها ابلاغ شده و مدیران کل باید این سهم را مطالبه کنند و در اختیار تعاونگران قرار بدهند.به عبارت دیگر از مجموع 102هزار میلیارد تومان تبصره 16، سهم بخش تعاونی 25هزار میلیارد تومان است.

این مصوبات برای هشتاد و سومین نشست شورای عالی اشتغال است که با اهتمام وزیرتعاون و حمایت رئیس جمهور تصویب شده است. این تسهیلات برای ایجاد اشتغال است.

آنطور که مهدی مسکنی, معاون تعاون وزیرکار می گوید: بر اساس آمارها تشکیل 2500تعاونی معادل 2.5 درصد ثبت و تشکیل تعاونی‌ها و 3.5 درصد افزایش شاغلان عضو تعاونی را در دولت سیزدهم داشتیم. همچنین 181درصد افزایش پرداخت تسهیلات به تعاونی‌ها در این دولت بوده است و بانک توسعه تعاون با استفاده از روش‌های نوین تامین سرمایه و بودجه وارد عمل شد و یک خط اعتباری دو هزار میلیارد تومانی در ابتدا تعریف و یک خط اعتباری سه هزار میلیارد تومانی نیز تخصیص یافت.

معاون تعاون وزیر کار در پایان درباره میزان اشتغالزایی بخش تعاون در سال‌جاری گفت: هدف‌گذاری ما 45هزار شغل برای سال 1401بوده است که تاکنون 83درصد آن محقق شده است.

مسکنی با اشاره به افتتاح 888طرح تعاونی با اشتغالزایی16 هزار و 400فرصت شغلی در دهه فجر امسال از تحقق 83درصدی هدف گذاری اشتغال بخش تعاون در سال 1401خبر داد.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از بخش تعاون از افزایش 15درصدی صدور ضمانت نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون خبر داد و گفت: در نه ماه امسال بیش از یک میلیارد دلار صادرات بخش تعاون را داشتیم که 16درصد افزایش نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

مسکنی تعداد تعاونی های فعال در کشور را 101 هزار تعاونی خواند و گفت:این تعاونی ها در عرصه های مختلف فعالیت دارند. به طور مثال 70درصد بار و مسافر کشور در تعاونی‌های حمل و نقل جابجا می‌شود و در بخش مسکن حدود 10هزار و 500تعاونی مسکن فعال داریم که یک‌میلیون و 230هزار واحد مسکونی را از اول انقلاب تا کنون ساخته و تحویل مردم داده اند.

*نقش تعاون در تولید کالا

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در فرایند مسکن مهر 2میلیون و 200هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شده که از این تعداد یک میلیون 90هزار واحد در قالب تعاونی سازی، گروهی سازی و انبوه سازی بوده است. از یک‌میلیون و 90 هزار واحد 840هزار واحد را تعاونی‌ها ساخته اند که 802هزار واحد به مردم تحویل شده وهم اکنون 38هزار واحد در دست ساخت است.

به گزارش تسنیم,وی درباره نقش تعاون در تولید کالا گفت: در حوزه تولید گوشت سفید 40درصد تولید گوشت سفید در بخش تعاون انجام می‌گیرد و 98درصد حمل و نقل دریایی و 11درصد پروفیل آهن و آلومینیوم در کشور نیز در بخش تعاون انجام می‌شود.

کد خبر 467561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =