چگونه از افزایش قند خون در زمستان جلوگیری کنیم / آیا ماه های زمستان می تواند دیابت شما را بدتر کند؟

آیا شما دیابتی هستید؟ اگر فردی با سطح گلوکز در نوسان هستید، باید در ماه های زمستان با قند خون بالا مقابله کنید.

صدای بورس - مهراز حبیبی؛ طی سال‌ها، کاهش ناگهانی دما باعث بروز اختلاف در بسیاری از مسائل بهداشتی شده و همچنین نگرانی دویدن‌های صبح زود را افزایش داده است. دمای پایین رابطه مستقیمی با افزایش سطح قند خون دارد که خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد. بیایید بفهمیم دلایل جالب دیگری که باعث افزایش سطح قند خون در زمستان می شوند چیست:

مصرف بیش از حد قند؟ یک نه بزرگ!

زمستان ها به معنای ماندن در خانه با عزیزان و لذت بردن از بخارپز کردن غذاها و نوشیدنی های گرم است. افراد مبتلا به دیابت یا مبتلا به دیابت معمولاً جذب چنین غذاهای لذیذی می شوند زیرا فکر می کنند که خوردن شکر هر چند وقت یک بار ضرری ندارد اما این الگوی درمان آنها را مختل می کند و منجر به افزایش بیش از حد سطح قند خون می شود.

درباره پدیده رینود شنیده اید؟

پدیده رینود زمانی است که رگ‌های خونی شما در سرما، به‌ویژه در پاها و دست‌ها منقبض می‌شوند و در این قسمت‌ها احساس بی‌حسی می‌کنید. این وضعیت به عنوان افزایش سطح قند خون شناخته شده است. شریان های کوچکتری که مسئول خون رسانی به پوست هستند در پاسخ به سرما و استرس باریک می شوند.

چرا سرما بر قند خون شما تأثیر می گذارد؟

هوای سردتر کنترل قند خون را به ویژه دشوار می کند. آب و هوای سرد می تواند بر سطح قند خون شما تأثیر بگذارد، بدون توجه به تلاش اضافی ورزش های زمستانی و میل شب های سرد به کربوهیدرات. نگه داشتن گلوکز خون در محدوده طبیعی می تواند چالش برانگیز باشد.

علاوه بر این، استرس ناشی از سرماخوردگی، عفونت سینوسی یا آنفولانزا می‌تواند باعث ترشح هورمون‌هایی در بدن شود که به مبارزه با این بیماری کمک می‌کنند. با این حال، این هورمون ها می توانند بر سطح قند خون شما نیز تأثیر بگذارند. عفونت‌ها، به‌ویژه عفونت‌های شدید، می‌توانند باعث ایجاد مشکلاتی در دیابت شوند.

تجهیزات اندازه گیری قند خون را در دمای مناسب نگه داری کنید

ابزارها و تجهیزات اندازه‌گیری دیابت اغلب تحت تأثیر کاهش ناگهانی دما قرار می‌گیرند و این ممکن است خوانش‌های نادرست را نشان دهد. تغییرات در اکسیژن خون پایین و جریان خون ضعیف در آب و هوای شدید می تواند نوار تست دیابت را مختل کند. بنابراین مطمئن شوید که دمای بدن شما نرمال است تا اندازه گیری دقیق را بدست آورید.

نتیجه

مدیریت دیابت تماماً در مورد مدیریت سطح قند خون است. ما می‌دانیم که این روند آسانی نیست، اما برای تحقق آن باید از جایی شروع کنید، درست است؟ سعی کنید در داخل خانه ورزش کنید و تمرینات تنفسی یا پرانایاما را تمرین کنید. داروها، ابزارهای آزمایش و انسولین های خود را در دمای استاندارد نگه دارید. مدیتیشن شما را آرام نگه می دارد و پرهیز از سیگار کشیدن یا نوشیدن مشروبات الکلی از هرگونه مشکل اضافی جلوگیری می کند.

کد خبر 467487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =