وضعیت بازار تخم مرغ در روزهای پایانی سال

رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخمگذار میهن گفت: تخم مرغ مورد نیاز شب عید و ایام نوروز تامین است و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش صدای بورس، رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخمگذار میهن گفت: تخم مرغ مورد نیاز شب عید و ایام نوروز تامین است و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

حمیدرضا کاشانی درباره وضعیت بازار تخم مرغ افزود: طبق برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی، سالیانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن از این محصول تولید و به بازار داخلی عرضه می‌شود.

رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخمگذار میهن اظهار کرد: هرچند ماهانه میزان اندکی از این محصول صادر می شود، اما تخم مرغ مورد نیاز کشور تامین است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی تصریح کرد: اکنون هر کیلوگرم تخم مرغ درب واحدهای تولیدی بین ۳۵ تا ۳۶ هزار تومان خریداری می شود، این درحالی است که نرخ مصوب این محصول ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان درب واحدهای تولیدی و برای مصرف‌کنندگان نیز ۴۷ هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شده است.

وی اضافه‌کرد: بر این اساس تولیدکنندگان روی هر کیلوگرم تولید بین سه‌هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار و ۵۰۰ تومان و روی هر شانه ۳۰ تایی نزدیک به هشت هزار تومان ضرر می‌دهند.

رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخمگذار میهن گفت: قیمت مصوب هر شانه تخم مرغ ۳۰ تایی درب واحدهای تولیدی ۷۹ هزار تومان باید به فروش برسد، درحالی که ۷۰ هزار تومان به فروش می رسد؛ یعنی تولید کنندگان هر شانه تخم مرغ را ۲۰ درصد زیرقیمت مصوب به فروش می رسانند که ضرر هنگفتی را در پی دارد.

به گزارش ایرنا,اکنون قیمت هر شانه تخم مرغ ۳۰ تایی در بازار بین ۹۵ تا ۱۱۰ هزارتومان به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

کد خبر 467369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =