بازدهی مرکب ۵۵۱۲ درصدی «توسعه اعتماد رفاه» در ۱۰ سال

شرکت کارگزاری بانک رفاه کارگران از آذرماه ۱۳۸۴ فعالیت رسمی خودش را تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار تهران آغاز کرده و در حال حاضر مدیریت سه صندوق سرمایه‌گذاری را برعهده دارد؛ در ادامه ضمن معرفی این سه صندوق، مروری بر عملکرد آن‌ها خواهیم داشت.

صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه رفاه
نخستین صندوق این مجموعه با نام صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه رفاه، در تیرماه ۱۳۸۹ آغاز به کار کرد. خالص ارزش دارایی‌های صندوق با رشدی ۶ درصدی در یک‌سال گذشته، اکنون به بیش از ۴۳۰۰ میلیارد ریال رسیده است. بازار سهام و در صدر آن، گروه‌های «محصولات شیمیایی»، «فلزات اساسی» و «فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» سهمی ۹۵ درصدی در پرتفوی صندوق دارد. این صندوق سهامی که در یک‌سال گذشته با کسب بازدهی ۴۶ درصدی عملکرد خوبی داشته، در افقی بلندمدت نیز موفق به خلق بیش از ۷۷۶۱ درصد بازدهی مرکب شده است.

صندوق سرمایه‌گذاری توسعه اعتماد رفاه
اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۱ دومین صندوق این کارگزاری با نام صندوق سرمایه‌گذاری بانک توسعه تعاون، باز هم در گروه صندوق‌های سهامی، فعالیت خود را آغاز کرد. خالص ارزش دارایی‌های این صندوق که اخیرا به صندوق توسعه اعتماد رفاه تغییر نام داده است، در یک‌سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته و امروز در مرز ۲۲۰۰ میلیارد ریال قرار دارد. سهم بازار سهام از پرتفوی این صندوق چیزی حدود ۹۵ درصد است و همانند صندوق گنجینه رفاه، گروه‌های «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» بیشترین جذابیت را نزد مدیران صندوق داشته‌اند. این صندوق سهامی نیز طی حدود ۱۰ سال فعالیتش بازدهی مرکبی ۵۵۱۲ درصدی داشته و با کسب بیش از ۴۷ درصد بازدهی در ۱۲ ماه گذشته عملکرد بسیار خوبی داشته است.

صندوق سرمایه‌گذاری نگین رفاه
کارگزاری بانک رفاه، در شهریورماه سال ۱۳۹۱ و در راستای جذب سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز، صندوق با درآمد ثابت نگین رفاه را تأسیس کرد. خالص ارزش دارایی‌های این صندوق، اکنون در مرز ۳۳ هزار میلیارد ریال قرار دارد. متناسب با نوع صندوق، بازار سهام سهم اندکی در پرتفوی آن داشته و بیشترین سرمایه صندوق با ۴۹ و ۳۶ درصد، به ترتیب بازار بدهی و سپرده بانکی اختصاص یافته است. صندوق نگین رفاه در یک‌سال اخیر، حدود ۲۰ درصد بازدهی کسب کرده و در دیماه ۲۳.۰۵ درصد سود تقسیمی داشته است. در جدول مشروح عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت کارگزاری بانک رفاه را مشاهده می‌کنید.

بازدهی مرکب ۵۵۱۲ درصدی «توسعه اعتماد رفاه» در ۱۰ سال

سرمایه‌گذاری «رفاه» در شرکت‌های سودآور
کارگزاری بانک رفاه که فعالیت خود را در سال ۱۳۸۴ به طور رسمی آغاز کرده است. در حال حاضر مدیریت سه صندوق گنجینه رفاه از نوع سهامی، توسعه تعاون هم از نوع رفاهی و نگین رفاه که از نوع درآمد ثابت و برای سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر طراحی شده است را برعهده دارد.
از جمله استراتژی‌های این سه صندوق می‌توان به موارد بهینه سازی پرتفوی در راستای سیاست سرمایه‌گذاری به صورت Long-Term وسرمایه‌گذاری در شرکت‌ها با قابلیت رشد سودآوری، کاهش ریسک با لحاظ کردن ایجاد تنوع در پرتفوی و سرمایه‌گذاری نکردن در دارایی های پرریسک و افزایش رضایت سرمایه گذاران و بهبود در پاسخگویی اشاره کرد. همچنین از دیگر استراتژی‌های این مجموعه که می‌توان ‌ذکر کرد، به کارگیری نیروهای متخصص، حرفه ای و مجرب و برندسازی و گسترش نام رفاه است.

  • شماره ۴۸۲ هفته نامه اطلاعات بورس
کد خبر 467016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =