طرح ویژه بورسی‌ها برای کمک به زلزله‌زدگان خوی

فرابورس ایران با هدف حمایت از زلزله‌زدگان شهرستان خوی، فراخوان تأمین مالی جمعی در نماد «زلزله خوی۰۱» را صادر کرد.

به گزارش صدای بورس، اوراق گواهی نیکوکاری که در قالب نماد «زلزله خوی۰۱» از طریق بازار فرابورس ایران منتشر می‌شود، از روز یکشنبه ۱۶ بهمن‌ ماه به مدت هفت روز کاری پذیره‌نویسی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، حجم این اوراق ۱۰ میلیون ورقه به ارزش اسمی هر ورقه ۱۰ هزار ریال است تا در مجموع یکصد میلیارد ریال منابع مالی از طریق این اوراق برای زلزله‌زدگان شهرستان خوی جمع‌آوری شود.

مشارکت در این پذیره‌نویسی به روش اهدای کامل صورت می‌پذیرد و حداقل حمایت تأمین‌کنندگان حقیقی و حقوقی در این پذیره‌نویسی یک ورقه است؛ بدین ترتیب افراد می‌توانند با خرید حداقل یک ورقه به ارزش ۱۰ هزار ریال در این طرح نیکوکارانه مشارکت کنند. ضمن اینکه با خرید اوراق گواهی نیکوکاری در نماد «زلزله خوی۰۱»، اصل مبالغ تأمین‌ شده در امور خیرخواهانه در فراخوان تأمین مالی جمعی صرف می‌شود.

در خصوص کارمزد اوراق گواهی نیکوکاری نیز اعلام‌ شده که هیچ‌گونه هزینه‌ای بابت حمایت از این طرح از تأمین‌کنندگان دریافت نخواهد شد و کارمزد تمامی ارکان اعم از سازمان بورس، عامل، متقاضی، امین، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، شرکت مدیریت فناوری بورس و کارگزاران، صفر است.

همچنین بنابر مصوبه اخیر هیئت‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار برای حمایت از آسیب‌دیدگان زلزله خوی، وجوه جمع‌آوری‌شده از اوراق گواهی نیکوکاری در اختیار مؤسسه بیمارستانی و امور خیریه حضرت آیت‌الله خویی قرار می‌گیرد تا صرف کمک‌رسانی و خرید مایحتاج افراد آسیب‌دیده در زلزله شهرستان خوی شود.

گفتنی است، منابع جمع‌آوری‌شده در تأمین مالی جمعی حمایت از زلزله‌زدگان خوی به مواردی همچون خرید اقلام ضروری با قید فوریت نیاز شامل کانکس، پتو، اجاق پایه‌دار، کنسروجات درجه‌یک و سایر اقلام موردنیاز اختصاص داده خواهد شد و افرادی که تمایل به مشارکت در این امر خداپسندانه دارند، می‌توانند از طریق کارگزاری‌های عضو فرابورس ایران نسبت به خرید این اوراق اقدام کنند.

کد خبر 466682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =