کم کاری تیروئید در مردان: علائم کم کاری تیروئید

مردان مبتلا به کم کاری تیروئید ممکن است در نتیجه افزایش وزن دچار آپنه انسدادی خواب و فشار خون بالا شوند.

صدای بورس - مهراز حبیبی، کم کاری تیروئید وضعیتی است که در آن غده تیروئید به اندازه کافی هورمون تیروئید تولید نمی کند. هورمون های تیروئید مسئول کنترل متابولیسم، سطح انرژی و سایر عملکردهای بدن هستند.

اگرچه کم کاری تیروئید در زنان شایع تر است، اما می تواند مردان را نیز درگیر کند. غده تیروئید به شکل یک پاپیون است و در جلوی گردن شما قرار دارد، تقریباً در جایی که پاپیون قرار دارد. به اندام های دیگر منتقل می شود. غده تیروئید را تامین کننده انرژی بدن خود در نظر بگیرید. همه چیز با غیر فعال شدن شروع به کند شدن می کند.

علائم کم کاری تیروئید در مردان

کم کاری تیروئید معمولاً بدتر شدن سلامت جسمی و روانی را نشان می دهد، اما بیشتر اوقات بدون علامت است. علائم و نشانه های کم کاری تیروئید در بیماران می تواند ظریف و نه خیلی حساس یا خاص باشد. برخی از علائم در مردان و زنان شایع است، اما علائم و نشانه های خاصی بیشتر در مردان دیده می شود. علائم رایج عبارتند از:

عدم تحمل سرما

پف کردن صورت و بدن

کاهش تعریق و پوست درشت و خشک

ریزش مو

افسردگی

پری در ناحیه گردن

گرفتگی صدا یا تغییر صدا

مردان مبتلا به کم کاری تیروئید ممکن است در نتیجه افزایش وزن دچار آپنه انسدادی خواب و فشار خون بالا شوند. سوزن سوزن شدن و بی حسی در کف دست نیز می تواند نشان دهنده سندرم تونل کارپال باشد. برخی دیگر از علائم معمول مردان مبتلا به کم کاری تیروئید ناباروری و نارسایی باروری است. علائم عصبی کم کاری تیروئید شامل افزایش فراموشی است.

کم کاری تیروئید در مردان نیز می تواند باعث نوسانات فشار خون به شکل فشار خون دیاستولیک و تغییرات در پروفایل لیپیدی مانند افزایش کلسترول و تری گلیسیرید شود.

سایر علائم شدید شامل افیوژن پریکارد (مایع احاطه کننده قلب)، کاهش ضربان قلب، تورم هر دو پا، عدم هماهنگی هنگام راه رفتن و ریزش مو است.

کما میکسدما پیامد جدی کم کاری تیروئید است که می تواند در برخی افراد کشنده باشد. کم کاری تیروئید بالینی باید به محض تشخیص درمان شود.

چه زمانی باید با پزشک مشورت کرد؟

اگر بدون دلیل ظاهری احساس خستگی می کنید یا اگر علائم کم کاری تیروئید دیگری دارید با پزشک خود مشورت کنید. اگر برای کم کاری تیروئید از داروهای هورمون تیروئید استفاده می کنید، به پزشک خود در مورد اینکه چند بار باید او را ملاقات کنید گوش دهید. ممکن است لازم باشد ابتدا مشاوره های منظمی داشته باشید تا مطمئن شوید که دوز مناسب درمان را دریافت می کنید. با گذشت زمان، ممکن است نیاز به بررسی داشته باشید تا پزشک بتواند وضعیت و داروی شما را کنترل کند.

کد خبر 466524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =