۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
طلای آب شده بخریم یا نه؟

افزایش قیمت طلا در حالی در چند ماهه اخیر عجیب و غریب شده که یکی از سوالات مردم این است که طلای دست دوم بخریم یا نه؟

به گزارش صدای بورس,از گذشته تا کنون خرید طلا برای ایرانی‌ها راهی ایمن برای سرمایه‌گذاری بوده است. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد هر زمان ارزش پول ملی تهدید می‌شود، خرید طلا به ویژه در بین بانوان محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند.

اجرت مبلغی است که فروشنده در قالب سود از مشتری دریافت می‌کند و این مبلغ هنگام فروش از پول اصلی کسر می‎‌شود. یکی از راه‌های حل این موضوع خرید طلای دست دوم و یا مستعمل است.

از مزایای خرید طلای دست دوم می‌توان نداشتن اجرت و نوسان کمتر نسبت به بازارهای موازی دانست. از سویی دیگر مردم می‌توانند با هر اندازه سرمایه که در اختیار دارند به همان مقدار نیز طلای شکسته بخرند.

خرید طلای آب‌شده

طلای آب شده نیز یکی از راه‌های خرید طلای بدون اجرت است. این نوع فلز ارزشمند از آب کردن طلاهای دست دوم و شکسته به وجود می‌آید.

اما خرید طلای آب شده با ریسک زیادی همراه است؛ زیرا ممکن است عیار آن پایین و یا به طور کلی از طلای خالص تشکیل نشده باشد. خریداران باید در نظر داشته باشند همیشه ریسک تقلبی بودن در طلایی که نو نباشد بالاتر از حالت معمول است.

البته باید توجه داشت که خرید و فروش طلای آب‌شده در کشور جزو فعالیت‌های غیرقانونی محسوب می‌شود.

طلای نو کم‌اجرت

برای کسانی که متمایل به خرید طلای دست دوم نیستند راه‌های دیگری نیز وجود دارد. به طور مثال این افراد می‌توانند النگو بخرند که اجرت آن به ویژه در سایزهای معمولی از باقی قطعات طلا کمتر است.

به طور کلی خریداران اگر تصمیم دارند برای سرمایه‌گذاری وارد بازار طلا و سکه شوند باید توجه داشته باشند که در چه نقطه‌ای این ورود صورت می‌گیرد؛ خریدهای هیجانی هنگامی که بازار در نوسان شدیدی قرار دارد باعث می‌شود خرید در پرریسک‌ترین حالت خود انجام شود.

به گزارش خبر آنلاین,در حال حاضر قیمت طلای ۱۸ عیار دو میلیون و ۲۴ هزار تومان در هر گرم است و در هفته جاری مسیری کم‌نوسان را نسبت به دلار پشت سر گذاشته است.

کد خبر 466361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =