آسیب‌های مسکن‌سازی در شهرهای جدید حذف می‌شود

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی از حذف آسیب‌های مسکن‌سازی در شهرهای جدید با استفاده از ظرفیت شرکت بازآفرینی شهری ایران در حوزه تولید مسکن خبر داد.

به گزارش صدای بورس،مهرداد بذرپاش با بیان این‌که بهره‌مندی از شرکت بازآفرینی شهری ایران ظرفیت مناسبی برای تولید مسکن است، اظهار کرد: بهترین روش تولید مسکن که آسیب شهرهای جدید را ندارد تولید مسکن از طریق مدل‌های شرکت بازآفرینی شهری ایران است. بنابراین باید ظرفیت های شرکت بازآفرینی شهری در حوزه تولید مسکن تقویت شود.

وی با تاکید بر این‌که بازآفرینی شهری ایران و تولید مسکن در این بافت‌ها باید به یک جریان اجتماعی تبدیل شود، ادامه داد:‌وقتی تولید مسکن در بافت‌های ناکارآمد شهری تبدیل به جریان عمومی شود با سرمایه اجتماعی مردمی می‌تواند تحولات قابل‌توجهی را در بخش مسکن ایجاد کند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بر بازآفرینی شهری و افزایش مشارکت مردم در این بافت‌ها برای تولید مسکن تاکید دارند، افزود: دولت در احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی باید تسهیل‌گری کند و بر این اساس تلاش کنیم تا از روش های مشارکتی و بسیج همه امکانات تولید مسکن و تحقق اهداف دولت جامه عمل بپوشانیم.

بذرپاش تولید سالانه میلیون واحد مسکونی را فرصتی مناسب برای اقتصاد و اشتغال کشور عنوان و تصریح کرد: مسکن وابستگی حداقلی به تحریم‌ها دارد و به همین دلیل ‏می‌توان با تقویت این بخش به اقتصاد و اشتغال کمک کرد.

به گزارش تسنیم,وی با بیان این‌که راهبری تولید مسکن را بازآفرینی شهری بر عهده بگیرد و باید تدابیری اتخاذ شود تا بازآفرینی در تولید مسکن پیشرو باشد، اضافه کرد: اثرات تصمیم‌ها و عملکرد شرکت بازآفرینی شهری ایران بر زندگی مردم تاثیر دارد و اثرات تصمیمات مثبت شرکت باید در زندگی مردم متبلور شود، گفت: روش‌های بازآفرینی شهری در بافت‌های دارای خدمات و امکانات الگویی برای تولید مسکن سایر بخش‌ها باشد.

کد خبر 466226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =