سایپا دو شاسی بلند جدید وارد می‌کند

وی جی وی U75 پلاس یکی از شاسی بلندهای جدید سایپا محسوب می‌شود که به زودی وارد بازار ایران خواهد شد.

به گزارش صدای بورس،گروه خودروسازی سایپا قصد دارد دو شاسی بلند جدید چینی وی جی وی U75 پلاس و زوتی T300 را به شکل وارداتی به بازار ایران عرضه کند.

خبرها حاکی از آن است گروه خودروسازی سایپا علاوه بر واردات محصولات چانگان از جمله چانگان CS35 پلاس و چانگان CS55 پلاس قصد دارد دو شاسی بلند جدید از برندهای چینی وی جی وی و زوتی را نیز به بازار ایران بیاورد.

در ادامه با مشخصات این دو شاسی بلند جدید سایپا آشنا خواهیم شد.

آشنایی با دو شاسی بلند جدید سایپا/ وی جی وی U75 پلاس

وی جی وی U75 پلاس یکی از شاسی بلندهای جدید سایپا محسوب می‌شود که به زودی وارد بازار ایران خواهد شد. این خودرو که در واقع نسخه اسپرت‌تر و قدرتمندتر U70 بوده از یک موتور 2 لیتری توربوشارژ بهره می‌برد. این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با 224 اسب بخار و گشتاور 385 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 8 سرعته اتوماتیک AT به چرخ‌های جلو انتقال پیدا خواهد کرد.

دو شاسی بلند جدید که سایپا به ایران وارد می‌کند / عکس

زوتی T300

زوتی T300 همانند وی جی وی U75 پلاس برای مشتریان ایرانی ناشناخته نیست؛ چراکه این خودرو در سال 1398 نیز توسط شرکت خودروسازی راین روانه بازار ایران شد، اما اکنون شرکت سایپا قصد دارد آن را در ابتدا به شکل وارداتی و در ادامه به شکل مونتاژی به بازار ایران عرضه کند. زوتی T300 از یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر بهره می‌برد که مدل تنفس طبیعی آن می‌تواند قدرتی برابر با 112 اسب بخار و گشتاور 143 نیوتن‌متر را به تولید برساند.

دو شاسی بلند جدید که سایپا به ایران وارد می‌کند / عکس

به گزارش اقتصاد نیوز,قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 5 سرعته دستی و یا CVT اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد. البته پیشرانه توربو این خودرو قدرتی برابر با 144 اسب بخار و گشتاور 200 نیوتن‌متر را به همراه دارد که توسط گیربکس CVT اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. به احتمال زیاد سایپا نسخه توربو آن را با گیربکس CVT به ایران خواهد آورد.

کد خبر 465892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =