سود بانکی چه عددی باشد، بهتر است؟

کاربران مجازی در واکنش به افزایش نرخ سود بانکی عنوان کردند: تا زمانی که سود بانکی حداقل معادل یا بیشتر از نرخ تورم نباشد، اثری ندارد.

به گزارش صدای بورس, بر اساس سیاست اعلام شده سود سپرده‌های بانکی افزایش یافته و حالا بانک‌ها به رقابتی محسوس برای جذب سپرده‌ها روی آورده‌اند.

افزایش نرخ تورم، به نظر برخی کارشناسان سبب شده است که سپرده‌های بانکی راهی بازارهای موازی چون طلا و سکه و ارز شوند. دولت با هدف مهار تورم و پیشگیری از خروج سپرده‌های بانکی، نسبت به افزایش نرخ سود اقدام کرد.

با وجود این شرایط، سوالی که مطرح است، این‌که رسیدن سود سپرده‌های بانکی به ۲۳ تا ۲۵ درصد در شرایطی که نرخ تورم در محدوده ۴۴ درصد اعلام شده است، کافی است و می‌تواند انگیزه سپرده‌گذاری را افزایش داده یا سبب شود سپرده‌ها در بانک‌ها بمانند؟

در همین رابطه یکی از کاربران نوشت: تاثیر نداره.

کاربر دیگری عنوان کرد: وقتی بیکاری و گرسنگی باشه، حتما تاثیر داره.

کاربردی متذکر شد: حداقل باید 30 درصد باشه تا شاید به‌جای بازارهای دیگه، مردم در سپرده بانکی سرمایه‌گذاری کنند.

حسنعلی، نوشت: با این اقتصاد بی‌سامان به نظرم خیلی سخته ولی کار نشد ندارد؛ به شرطی که عقلا بر سر کار بیایند و بتوانند با سیاست‌های منطقی در بسته روابط خارجی را باز کنند.

هوشنگ، متذکر شد: خیر، این سود 23 تا 25 درصد شاید افزایش سپرده کمی را به دنبال داشته باشد، ولی افزایش قیمت سکه و تجربیات در این مورد بهترین نوع سپرده و افزایش سرمایه است.

مجید گلپا، کاربر دیگری عنوان کرد: به صورت موقت بله، ولی در آینده که سود بیشتر بگیرن، مردم هجوم بیشتری هم به بازار ارز و سکه خواهند داشت. در ضمن الان جابه‌جایی سپرده‌ها از بانک‌های با سود کمتر به بانک‌های با سود بالاتر بیشتر شده است؛ وگرنه پول‌ها همه تو حسابه.

احمدی،نوشت: کلا اینایی که تو بانک پول می‌ذارن یا مرتبا قیمت ماشینو چک می‌کنند، آدمای کم سواد و افسرده هستند.

کاربری عنوان کرد: تا زمانی که سود بانکی حداقل معادل یا بیشتر از نرخ تورم نباشد، اثری ندارد.

به گزارش خبر آنلاین,رضا کریمی هم تصریح کرد: قطعا سود سپرده بانکی برای جلوگیری از تورم موثر هست، اما نه ۲۳ یا ۲۵ درصد. نرخ سپرده‌ها را باید بالاتر ببرند و در عوض وام‌ها را افزایش دهند.

کد خبر 465633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =