جذب سرمایه بورس در دی ماه ؛ ۱.۵ تریلیون تومان

شاخص بورس تهران در دی ماه برای سومین ماه متوالی روند صعودی داشت، اما بازار برخلاف ماه‌های پیشین با جذب سرمایه حقیقی همراه بود.

به گزارش صدای بورس در ۱۵ روز معاملاتی دی ماه در ۱۰ روز شاهد ورود پول حقیقی به بازار بودیم. مجموع تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی در دی ماه هزار و ۵۸۱ میلیارد تومان بود.

به عبارت دیگر به طور میانگین روزانه ۱۰۵ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شده است، در حالی که در ماه‌های آبان و آذر، در مجموع شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودیم، در آبان خروج روزانه ۲۵۹ میلیارد تومان و در آذر میانگین روزانه خروج سرمایه ۴۳ میلیارد تومان بود.

بیشترین رقم ورود پول حقیقی به روز چهارشنبه ۷ دی ماه برمی‌گردد که ۸۶۷ میلیارد تومان وارد شد. دومین رکورد در روز ۱۷ دی و با رقم ۷۰۱ میلیارد تومان ثبت شد. پس از این دو رکورد، بازار در روز ۱۸ دی ماه نیز شاهد ورود ۵۹۰ میلیارد تومان سرمایه حقیقی بود.

با این همه، در دو روز کاری اخیر، خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی بوده و شاخص کل نیز روند نزولی داشته است. روز چهارشنبه ۳۸۵ میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد و روز شنبه نیز این رقم به ۲۰۰ میلیارد تومان کاهش یافت.

روند شاخص بورس در دی ۱۴۰۱

با ایستادن شاخص بورس در سطح یک میلیون و ۶۴۳ هزار واحد بازدهی بورس در دی ماه به مثبت ۹.۸ درصد رسید. شاخص کل در ۱۵ روز کاری اخیر -در دی ماه- در مجموع ۱۴۷ هزار و ۵۲۲ واحد رشد کرده است. البته دی ماه به پایان نرسیده و در هفته پیش رو احتمال ریزش بازار وجود دارد، چرا که در دو روز کاری اخیر شاخص کل روند نزولی داشته است.

اما شاخص کل هم وزن نیز در روز شنبه نسبت به آخرین روز معاملاتی آذر ماه ۵۹ هزار و ۱۸۵ واحد بالاتر ایستاد. بنابراین شاخص هم وزن رشد ۱۳ درصدی را در دی پشت سر گذاشت.

بورس

کد خبر 465625

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =