عرضه اولیه جدید در راه فرابورس

شرکت صنایع فروآلیاژ ایران با نماد فروژ در صف عرضه اولیه قرار دارد و به‌زودی شاهد عرضه این نماد در فرابورس خواهیم بود.

به گزارش صدای بورس، رضا عابدی مدیرعامل شرکت صنایع فرو آلیاژ ایران، با بیان اینکه این شرکت بزرگترین تولیدکننده فروسیلیسیوم در کشور با ظرفیت تولید سالانه حدود ۶۰ هزار تن است، گفت: شرکت صنایع فرو آلیاژ ایران به‌تنهایی حدود ۲۵ درصد از سهم بازار داخلی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: این شرکت بیش از ۲۵ سال است که در زمینه تولید محصول فروسیلیسیوم فعال است و به عنوان یکی از صنایع پیشرو در این حوزه، هم از دانش خوبی برخوردار است و هم به دلیل کیفیت بالای محصول، توانسته علاوه بر عمل به تعهدات خود در تأمین فروسیلیس فولادسازان بزرگ کشور همچون ذوب آهن اصفهان، فولاد خوزستان، فولاد مبارکه و چادرملو که از مشتریان اصلی محصولات شرکت محسوب می‌شوند، بخش قابل‌توجهی از تولیدات خود را به ۲۷ کشور صادر کند که از آن جمله می‌توان به کشورهای ترکیه، هلند، بلژیک، ارمنستان و دیگر کشورها اشاره کرد.

عابدی همچنین درآمد عملیاتی شرکت در شش ماهه ابتدای سال جاری را حدود هزار میلیارد تومان و سود خالص را ۳۵۰ میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: با وجود متغیرها و چالش‌های موجود، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این عدد با رشد دو برابری، به دو هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

برنامه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای شرکت

مدیرعامل شرکت صنایع فرو آلیاژ ایران در ادامه، با اشاره به برنامه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای شرکت خاطرنشان کرد: بخشی از اقدامات شرکت، فرآیندهای بهبود است که با توجه به گستردگی کار و پیچیدگی فرآیند تولید، نیاز است همواره اصلاحات جزئی روی محصول انجام شود که در همین راستا یک تیم تحقیق و بهبود در کارخانه به طور مداوم بر افزایش میزان دانه‌بندی ۱۰۶۰ و یا اقدامات دیگری که منجر به ایجاد ارزش برای مجموعه می‌شود، نظارت کیفی دارد.

وی همچنین احداث نیروگاه با ظرفیت توان ۲۵ مگاوات برق را از جمله برنامه‌های توسعه‌ای در دست اقدام شرکت بیان کرد و افزود: بررسی‌های لازم برای احداث این نیروگاه در مراحل پایانی قرار دارد که در صورت نهایی شدن و موافقت هیئت مدیره، تصمیم نهایی برای این سرمایه‌گذاری جدید گرفته خواهد شد.

تأمین برق؛ بزرگترین چالش در مسیر تولید

عابدی همچنین یکی از چالش‌های اصلی شرکت را تأمین توان برق برشمرد و گفت: یک تولیدکننده نیازمند این است که متغیرهای تولید را به حداقل برساند و با توجه به اینکه موضوع برق یکی از پارامترهای اصلی در تولید فروآلیاژ محسوب می‌شود، یکی از چالش‌های شرکت در این زمینه کمبود برق است.

وی افزود: ما همواره در سه ماه تابستان با کاهش توان برق مواجهیم، که این مشکل امسال در فصل زمستان هم پیش آمده است. در همین راستا ضمن تعامل با مجموعه‌های مرتبط، در تلاش برای رفع این مشکل هستیم، هر چند آنها هم سعی در همکاری دارند، اما به هر حال این مشکل تأثیر خود را می‌گذارد.

مدیرعامل شرکت صنایع فرو آلیاژ ایران، فضای رقابتی ایجاد شده برای تولید محصول فروسیلیسیوم را از دیگر چالش‌های موجود بیان کرد و اظهار داشت: زمانی دو یا سه تولیدکننده در این حوزه فعال بودند، اما در حال حاضر تعداد تولیدکننده‌ها به بیش از ۱۰ شرکت افزایش پیدا کرده است، بنابراین در چنین فضای رقابتی کسی بهتر می‌تواند رقابت کند که محصول کیفی‌تری داشته باشد و مشتری‌محور باشد. معتقدم با توجه به تجربه و پتانسیل موجود و تعامل خوبی که بین مجموعه و مشتریان وجود دارد، این قله نیز با موفقیت پشت سر گذاشته می‌شود و در فضای رقابتی آینده موفق عمل خواهیم کرد.

توجیه‌پذیری اقتصادی

عابدی در خاتمه ضمن مثبت ارزیابی کردن عرضه اولیه در این زمان یادآور شد: عرضه اولیه ناشی از مؤلفه‌های متفاوتی است که بخشی از آن به مجموعه و بخشی دیگر به تشخیص فرابورس و موقعیت کشور برمی‌گردد. در همین راستا، از سال گذشته که تصمیم گرفته شد درصدی از سهام شرکت در فرابورس عرضه شود، پرونده لازم در این خصوص تشکیل و تأییدیه‌های لازم اخذ شد و شخصیت حقوقی شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تغییر یافت.

وی تصریح کرد: همچنین با انجام کارهای کارشناسی توسط کارشناسان رسمی دادگستری، گزارش‌های لازم تهیه، به‌روزرسانی و ارزش‌گذاری شد و در نهایت جمع‌بندی این بود که عرضه اولیه در این مقطع انجام شود و معتقدم ظرفیت و ارزشی که مجموعه ما به عنوان تولیدکننده فروسیلیس دارد، سرمایه‌گذاری در این حوزه را توجیه‌پذیر می‌کند.

کد خبر 465464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =