۳ امید و یک تردید در بازار سهام

با توجه به مازاد تقاضا در معاملات دیروز، تداوم ورود پول حقیقی و ارزش معاملات خرد بالای ۱۰ هزار میلیارد تومانی، که سه عامل صعودی مهم هستند، به نظر می‌رسد بازار بتواند امروز را هم صعودی آغاز کند. اما یک نکته دیگر در معاملات دیروز دیده می‌شود.

به گزارش صدای بورس معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که در هفته اخیر شاخص روند کاملا صعودی داشته است. شاخص از ابتدای هفته صعودی شد و از روز یکشنبه وارد کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی شد.

دیروز هم تمامی شاخص‌های بازار رشد کردند. شاخص هم وزن به کانال ۵۰۰ هزار واحدی وارد شد و شاخص فرابورس به ارتفاع ۲۱ هزار واحدی صعود کرد.

دیروز نمادهای فولاد، فملی، ومعادن، کچاد، شتران و فخوز بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل داشتند و در مقابل نمادهای شپدیس، کگل و شیراز بیشترین اثر کاهنده را داشتند.

دیروز برای پنجمین روز پی در پی پول حقیقی به بازار وارد شد و نمادهای خبهمن، آریان، ومعادن، های‌وب، شپدیس، خاور، فولاد، وتجارت، جوین و غزر بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، خودرو بیشترین خروج پول را داشت و سهم‌های کاما، شپنا، ذوب و خگستر در رده‌های بعدی قرار داشتند. همچنین ارزش معاملات خرد سهام با افزایش اندکی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۱۰ هزار و ۶۶۶ میلیارد تومان رسید.

تحلیلگران تکنیکی سطح یک میلیون و ۶۴۶ هزار واحد را مرز مقاومت می‌دانستند که دیروز شاخص با قدرت آن را پشت سر گذاشت. و حال با توجه به مازاد تقاضا در معاملات دیروز، تداوم ورود پول حقیقی و ارزش معاملات خرد بالای ۱۰ هزار میلیارد تومانی، که سه عامل صعودی مهم هستند، به نظر می‌رسد بازار بتواند امروز را هم صعودی آغاز کند.

به تحلیل اقتصادنیوز با این حال از ابتدای روند تغییرات پول حقیقی ورودی نزولی بوده و دیروز به کمترین رقم هفته رسید. در صورتی که عرضه حقیقی افزایش یابد و روند ورود سرمایه متوقف شد احتمال ریزش شاخص و تعدیل بازار وجود دارد.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس

کد خبر 465353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =