۷۸ هزار قرارداد آتی در بورس کالا دست به دست شد

۷۸ هزار قرارداد آتی به ارزش بیش از ۵۰۸ میلیارد تومان در بازار قراردادهای آتی در هفته منتهی به ۹ دی دست به دست شد که نسبت به هفته قبل از آن، افزایش ۲.۵ درصدی را در ارزش به دنبال داشت. زعفران به لحاظ حجم و سکه به لحاظ ارزش معاملات در رتبه نخست بازار قراردادهای آتی ایستاد.

به گزارش صدای بورس، ۷۷ هزار و ۸۷۷ قرارداد آتی به ارزش بیش از ۵۰۸ میلیارد و ۷۹۷ میلیون تومان در بازار مشتقه در هفته منتهی به ۹ دی دست به دست شد. بیشترین سهم معاملات بازار قراردادهای آتی به لحاظ حجم در هفته ای که سپری شد، متعلق به زعفران با ۵۷ هزار و ۳۴ قرارداد به ارزش نزدیک ۲۱۸ میلیارد تومان برای ۴ موعد تحویلی دی و اسفند سال ۱۴۰۱ و اردیبهشت ۱۴۰۲ بود.

برای صندوق طلا نیز ۱۹ هزار و ۳۳۶ قرارداد به ارزش نزدیک ۲۸۶ میلیارد و ۵۳۵ میلیون تومان در ۲ موعد تحویلی بهمن ۱۴۰۱ و فروردین ۱۴۰۲ در هفته منتهی به ۹ دی دست به دست شد.

نقره هم با دست به دست شدن یک‌هزار و ۵۰۷ قرارداد به ارزش نزدیک ۴ میلیارد و ۳۴۱ میلیون تومان در یک موعد تحویلی دی ۱۴۰۱ روبه رو بود.

زعفران با سهم ۷۳ درصدی در حجم بیشترین سهم را از حجم قراردادهای آتی در اختیار داشت و در جایگاه نخست ایستاد. البته به لحاظ ارزشی این دارایی با سهم ۴۳ درصدی از کل معاملات قراردادهای آتی در رتبه دوم بعد از صندوق طلا جای گرفت.

به گزارش کالاخبر,سهم صندوق طلا از حجم معاملات به ۲۵ درصد و از ارزش ۵۶ درصد بود.

۷۸ هزار قرارداد آتی در بورس کالا دست به دست شد

۷۸ هزار قرارداد آتی در بورس کالا دست به دست شد

۷۸ هزار قرارداد آتی در بورس کالا دست به دست شد

کد خبر 464759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =