شکست سقف تاریخی قیمت‌ها در بازار طلا و ارز

پاییز امسال در حالی به پایان رسید که گزارش‌ها نشان می‌دهد که طی ۹۰ روز گذشته بازارهای طلا و سکه دست‌خوش تغییرات قیمتی بسیاری شده است.

به گزارش صدای بورس,بازار طلا و سکه طی سه ماه گذشته همسو با قیمت دلار، شاهد رشد و جهش عجیب قیمت‌ها بود. اما شروع قیمت‌ها در این بازارها به شکلی بود که امروز اعدادی که از میزان رشد ثبت شده، حاکی از آن است‌ که‌ بازار طلا و سکه از دلار در رشد قیمت‌ها جلو زده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که در طول سه ماه گذشته هر قطعه سکه امامی رشد بیش از ۳۰ درصد و طلای ۱۸عیار حدود ۳۲ درصد را تجربه کرد و این در شرایطی است که دلار تنها ۲۱ درصد گران شده است.

به این ترتیب، بررسی روند قیمت‌ها حاکی از شکست سقف تاریخی قیمت‌ها در بازار طلا، سکه و دلار در طول سه ماه گذشته است.

دلار ۲۱ درصد گران شد

دلار در طول ۳ ماه گذشته ۶ هزار و ۷۴۲ تومان گران شد؛ این تغییر قیمت در نرخ ارز مربوط به سه ماهه پاییز امسال است. به این ترتیب، بازار ارز در این بازه زمانی شاهد رشد ۲۱.۲ درصدی قیمت دلار بود.

قیمت دلار در ابتدای مهرماه ۳۱ هزار و ۶۶۶ تومان بود و این در حالی است که هم‌اکنون در بازار با نرخ ۳۸ هزار و ۴۰۸ تومان به فروش می‌رود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که روند رشد قیمت دلار در بازار تقریبا از هشتم آبان آغاز شده و به این شکل، در پایان آبان ماه روی قیمت ۳۵ هزار و ۲۰۰ تومان ایستاد.

اما پس از آن، سه کانال دیگر بالا رفت و در ماه آذر رشدی در حدود ۳ هزار و ۲۰۸ تومان را ثبت کرد.

شکست سقف تاریخی قیمت‌ها در بازار طلا و ارز/ سرمایه‌گذاری در کدام بازار سودآور بود؟

سکه امامی ۳۰ درصد گران شد

سکه ۴ میلیون و ۳۴۱ هزار تومان رشد قیمت داشت. بررسی روند سه ماه گذشته قیمت سکه امامی، از رشد ۳۰.۱ درصدی قیمت‌ها حکایت دارد.

به این ترتیب، هر قطعه سکه امامی از ۱۴ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان در ابتدای پاییز به ۱۸ میلیون و ۷۲۱ هزار تومان در انتهای پاییز رسید.

عملکرد یک ماهه آذرماه بازار سکه امامی نیز رشد ۲ میلیون و ۳۶۶ هزار تومانی قیمت‌ها را نشان می‌دهد. در ابتدای آذرماه هر قطعه سکه امامی ۱۶ میلیون و ۳۵۵ هزار تومان قیمت داشت. هر قطعه سکه امامی در بازه یک ماه گذشته ۱۴.۴ درصد گران شده است.

شکست سقف تاریخی قیمت‌ها در بازار طلا و ارز/ سرمایه‌گذاری در کدام بازار سودآور بود؟

طلا ۳۲ درصد رشد قیمت داشت

هر گرم طلای ۱۸عیار ۴۳۷ هزار تومان افزایش قیمت داشت، این عدد میزان سودی است که دارندگان طلا در طول پاییز کسب کردند.

به این ترتیب، قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار از یک میلیون و ۳۳۲ هزار تومان در ابتدای پاییز به یک میلیون و ۷۶۹ هزار تومان در انتهای پاییز تغییر کرد.

روند تغییرات قیمتی در طول سه ماه گذشته، رشد ۳۲.۸ درصدی قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار را نشان می‌دهد.

به گزارش خبر آنلاین,قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار در آذرماه هم رشد ۱۸.۶ درصدی قیمت را ثبت کرد. به این شکل که در بازه زمانی یک ماه گذشته قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار در حدود ۲۷۸ هزار تومان گران شده است.

شکست سقف تاریخی قیمت‌ها در بازار طلا و ارز/ سرمایه‌گذاری در کدام بازار سودآور بود؟

کد خبر 464316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =