اقتصاد باید از حالت جزیره‌ای خارج شود

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است تا زمانی که اقتصاد از حالت جزیره‌ای خارج نشود، مشکلات به قوت خود باقی خواهد ماند.

به گزارش صدای بورس، امیرحسین اسماعیل‌پور ضمن تأکید بر نگاه یکپارچه و همه‌جانبه به موضوعات اقتصادی گفت: بعضاً مشاهده می‌شود اتفاقاتی در دولت می‌افتد که مجلس آن را نمی‌پذیرد و یا برعکس و این موضوع باید حل شود، زیرا تا زمانی که سیستم اقتصادی یکپارچه نشود مشکلات وجود خواهد داشت.

وی بهترین اقدام بازار سرمایه برای ارتباط بهتر با دولت در شرایط کنونی را تعیین یک معاون پارلمانی و یک معاون دولتی بیان کرد و گفت: این دو نفر می‌توانند با رفت و آمد بین قوای مقننه و مجریه، چالش‌های بورس را به سمع و نظر رؤسای دو قوه و همچنین نمایندگان مجلس و وزرا برسانند تا با رفع چالش‌ها بتوان فضای بهتری برای فعالیت در بازار ایجاد کرد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه با اشاره به کاهش فعالیت در بازار سرمایه گفت: باید با راهکارهای برون‌سازمانی و درون‌سازمانی تلاش کرد دوباره اعتماد به بازار برگردد.

اسماعیل‌پور، حذف قیمت‌گذاری دستوری، نزدیک کردن نرخ نیما به بازار آزاد، افزایش تعاملات جهانی با هدف کاهش هزینه‌های مترتب از تحریم‌ها و کنترل نرخ بهره بانکی را از جمله راهکارهای برون‌سازمانی بیان کرد و افزود: در مورد راهکارهای درون‌سازمانی هم یکسری ابهامات برای فعالان بازار همچون الگوریتم‌ها، بازارگردانی یا شاخص وجود دارد که تا این مسائل حل نشود اعتماد به بازار سرمایه برنمی‌گردد.

وی همچنین در خصوص جایگاه بازار سرمایه در بودجه گفت: با توجه به اینکه هنوز بودجه بیرون نیامده نمی‌توان در این مورد اظهار نظر کرد، اما آنچه مشخص است اینکه دولت جایگاه بزرگی را برای بازار سرمایه در نظر نگرفته است، این در حالی است که اگر بازار سرمایه که بازار ثانویه است رونق بگیرد و مورد عنایت دولت باشد، حتماً شرکت‌های زیادی در بازار اولیه فعالیت خود را آغاز می‌کنند تا بعداً بتوانند وارد بازار ثانویه شوند.

کد خبر 464088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =