بازارهای جهانی فولاد در مسیر بهبود

گزارش هفتگی بازارهای فولاد منتشر شد.

به گزارش صدای بورس، در هفته ای که گذشت متوسط قیمت سنگ آهن خلوص ۶۲ درصد وارداتی در چین با بهبود خرید ها رشد داشت و از حدود ۱۰۰ دلار به ۱۰۳ دلار هر تن سی اف آر رسید. خبر برداشته شدن محدودیت های شدید کرونایی در برخی از شهر های چین جو بازار را بهبود بخشیده و انتظار می رود تقاضای بخش ساخت و ساز و در کل وضعیت اقتصادی چین بهتر شود. چشم انداز بلند مدت بازار سنگ آهن نیز خوش بینانه شده ولی فعلا تقاضا وضعیت مطلوبی ندارد.

قراضه

هفته گذشته در بازار واردات قراضه در ترکیه متوسط قیمت قراضه سنگین ۸۰-۲۰ رشد چشمگیری داشت و از ۳۵۵ دلار به ۳۷۴ دلار هر تن سی اف آر بهبود داشت. افزایش خرید ها در قیمت های بالا بازار را صعودی کرده است.

قراضه صادراتی سنگین کلاس ۲ ژاپن تا ۱۱ دلار بالا رفت و به ۳۲۵ دلار هر تن فوب رسید. متوسط قیمت قراضه وارداتی سنگین در شرق آسیا نیز در ۳۵۰ دلار هر تن سی اف آر باقی ماند.

بیلت

هفته گذشته میلادی آخرین متوسط قیمت بیلت صادراتی سی آی اس از ۴۷۸ دلار هفته قبل به ۵۰۰ تا ۵۰۳ دلار هر تن فوب دریای سیاه بهبود داشت. در بازار واردات چین بیلت نوساناتی داشت و تا ۶ دلار افت هفتگی داشت و به ۴۴۴ دلار هر تن سی اف آر رسید. از طرفی در بازار داخلی چین نیز آخرین قیمت بیلت هفته گذشته تا ۱۳ دلار بهبود داشت و ۵۰۵ دلار هر تن درب کارخانه ثبت شد.

در بازار واردات جنوب شرق آسیا نیز قیمت بیلت از ۵۰۵ دلار به ۵۱۵ تا ۵۲۰ دلار هر تن سی اف آر رسید. بیلت صادراتی ایران نیز از ۴۵۸ دلار به ۴۴۶ دلار هر تن فوب رسید.

مقاطع

به گزارش فولاد ایران,هفته گذشته در چین متوسط قیمت میلگرد صادراتی به گزارش پلاتس تا ۲ دلار افت داشت و به ۵۴۸ دلار هر تن فوب رسید. در بازار داخلی چین در بورس شانگهای نیز قرارداد میلگرد رشد چشمگیری داشت و از ۵۲۱ دلار به ۵۴۲ دلار هر تن رسید.

میلگرد صادراتی ترکیه از ۶۳۳ دلار به ۶۶۳ دلار هر تن فوب رسید که بیشتر به دلیل رشد قیمت قراضه بود.

همچنین در بازار داخلی امریکا میلگرد در ۹۸۵ دلار هر شورت تن درب کارخانه ثبات داشت. در بازار داخلی اروپا نیز میلگرد افت شدید داشته و از ۷۸۵ یورو به ۷۵۳ یورو هر تن درب کارخانه رسید.

ورق

هفته گذشته میلادی ورق گرم صادراتی سی آی اس در ۵۴۰ دلار هر تن فوب دریای سیاه بدون تغییر باقی ماند. متوسط قیمت ورق گرم صادراتی چین نیز از ۵۳۲ تا ۵۳۴ دلار به ۵۴۰ تا ۵۴۲ هر تن فوب رسید.

در بازار داخلی اروپا ورق گرم ۵ یورو رشد داشت و ۶۱۰ یورو هر تن درب کارخانه شنیده شد. در بازار داخلی امریکا هم ورق گرم ۶۴۰ دلار هر شورت تن درب کارخانه بود که ۲۰ دلار بهبود داشت.

همچنین اسلب صادراتی سی آی اس ۴۲۰ دلار هر تن فوب شنیده شد.

کد خبر 463532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =