استفاده از ابزارهای مالی بازار را متعادل می‌کند

میرتاج الدینی گفت: استفاده از ابزارهای مالی در بازار ارز گام خوب و روبه جلویی است، زیرا در نتیجه آن بازار به تعادل می‌رسد.

به گزارش صدای بورس, محمدرضا میرتاج الدینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در رابطه با مزایای اوراق ارزی گفت: عرضه اوراق ارزی و سکه برای مدیریت نوسانات این دو کالا در بازار راهکار خوبی است. علاوه براین از سفته بازی و شکل‌گیری قیمت‌های حبابی هم جلوگیری به عمل می‌آورد و در نتیجه گروهی که به خرید سکه و ارز با تفکر حفظ ارزش دارایی خود مبادرت می‌ورزند که در نهایت هم به دلیل نوسانات بازار متضرر می‌شوند، دیگر دست به این کار نخواهند زد.
وی در ادامه تصریح کرد: استفاده از ابزارهای مالی در بازار ارز گام خوب و روبه رو به جلویی است، زیرا در نتیجه آن بازار به تعادل می‌رسد. در صورتیکه استفاده از این ابزار استمرار یابد، بانک مرکزی می‌تواند نقدینگی را از بازار جمع و نوسانات بازار ارز را کاهش دهد.
به گزارش ایبنا, عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در این خصوص ابراز کرد: دولت در نتیجه انجام این عرضه می‌تواند حتی بخشی از سیاستگذاری ارزی خود را با استفاده از آن تنظیم کند. البته کاری که اکنون در اخبار به انتشار درآمده، قدم اول آن محسوب می‌شود و در مراحل بعدی حتما پخته‌تر خواهد شد.
نماینده مردم تبریز در این رابطه اظهار داشت: یکی از مواردی که در ارتباط با این مسئله باید اشاره شود، کاهش تقاضا از سوی مردم و جلوگیری از فربه شدن دلالان این بازار است. البته بانک مرکزی حتما باید نحوه تامین مالی عرضه اوراق ارز را مشخص کند، زیرا استفاده از منابع پایه پولی برای پوشش سود این اوراق می‌تواند اثر تورمی به همراه داشته باشد.
میرتاج الدینی درباره جلب اعتماد مردم برای مشارکت در اوراق ارزی بیان کرد: مردم تا به امروز از اوراقی که در دولت سیزدهم به آن‌ها داده، ناراضی نبودند، زیرا طبق وعده‌های خود عمل می‌کند.

کد خبر 463480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =