۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵
بورس تهران مثبت بسته شد

بورس تهران امروز در آخرین روز کاری هفته، باز هم در جهت صعود اما با شتاب کمتری گام برداشت. شاخص کل بورس تهران موفق شد ضمن رشد ۳ هزار و ۷۶۰ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۱۷ هزار و ۹۶۴ واحد بایستد.

به گزارش صدای بورس، شاخص کل بورس تهران در دو روز اخیر به مرا تب دامنه نوسان بیشتری نسبت به روزهای ابتدایی آذر ماه پیدا کرده است. نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با نزدیک شدن به محدوده مهم یک میلیون و ۴۲۰ هزار واحدی که به زعم کارشناسان، مقاومتی برای آن محسوب می‌شود، حرکت آرام‌تری را نسبت به روز گذشته در پیش گرفت.

همان گونه که در روند بازار در روز جاری مشخص است، بورس تهران با جریان مطلوب تقاضا آغاز به کار کرد. این فاز تا ساعت ۱۰ ادامه داشت. از ساعت ۱۰ و شروع فاز دوم، عرضه‌ها شدت گرفت و جدال برابر عرضه و تقاضا برنده مشهودی نداشت. شاخص کل نهایتا با رشد ۳ هزار و ۷۶۰ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۱۷ هزار و ۹۶۴ واحد ایستاد.

شاخص کل هم‌وزن در روز جاری برخلاف دیروز عملکرد پایین‌تری نسبت به شاخص کل ثبت کرد و با ۰.۱۵ درصد افزایش، ۶۲۳ واحد رشد کرد و به محدوده ۴۱۳ هزار و ۲۷۷ واحد رسید. این رشد اندک از آن جهت اهمیت دارد که شاخص کل هم‌وزن روز گذشته موفق به شکست محدوده مقاومتی ۴۱۰ تا ۴۱۲ هزار واحد شده بود.

ارزش معاملات نسبت به دو روز گذشته با کاهش شدید مواجه شد و در محدوده ۲ هزار و ۶۶۷ میلیارد تومانی قرار گرفت. بخشی از این کاهش در ارزش معاملات با توجه به معامله نکردن افراد ریسک گریز در روز پایانی هفته قابل توجیه است. همچنین در جریان دادوستدهای بورس امروز ۵.۷۶ میلیارد برگه سهم بین اهالی بازار سرمایه مبادله شد.

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی نیز حکایت از خروج ۳۹ میلیاردی سرمایه این افراد از بازار سهام دارد. همچنین ۲۷۹ نماد مثبت و ۳۵۰ نماد منفی تابلوی معاملاتی امروز بورس را رسم کردند. وجود ۵۶ نماد در صف خرید در حالی که ۳۸ نماد در صف فروش قرار داشتند، نشان از تعادل در بورس امروز دارد.

به گزارش منیبان,امروز نمادهای فملی، وبانک، کگل، شپنا، شتران و نوری بیشترین تاثیر مثبت روی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای خودرو، وبملت، خساپا، وپاسار و وتجارت دربردارنده بیشترین تاثیر منفی روی شاخص کل بودند.

در سوی دیگر بازار نمادهای غصینو، شبصیر، ودی، ارفع و پارتا بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل فرابورس داشتند. از طرفی بپاس، فغدیر، فزر، خدیزل و ددانا بیشترین تاثیر منفی را روی این شاخص داشتند.

بیشترین خالص خرید حقیقی‌ها متعلق به نمادهای وبانک، کگل، غدشت، اخابر، وبملت، فخوز و کاوه بود. در لیست بیشترین ارزش‌ صف فروش وسالت بدون تغییر نسبت به روز گذشته در صدر نمادهای صف فروشی قرار دارد و در ادامه نمادهای سفاسی، رفاه، بتک و قتربت در این لیست به چشم می‌خورد. بیشترین ارزش صف خرید متعلق به نمادهای وسدید، خبنیان، فاذر، کپشیر و وفتخار بود.

کد خبر 463408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =