۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
افق‌های پیش روی «بوعلی»

شرکت پتروشیمی بوعلی سینا ظرف سه سال آینده وارد بازار استایرن می‌شود.

به گزارش صدای بورس، سید محمد احمدزاده، مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای این شرکت در آینده گفت: شرکت پتروشیمی بوعلی سینا ظرف سه سال آینده وارد بازار استایرن می‌شود. در همین راستا بناست با استفاده از هوی‌اند برخی طرح‌های پایین‌دستی ایجاد شود که در دست مطالعه قرار دارد.

وی با بیان اینکه واحد شیرین‌سازی دستاوردهای خوبی برای شرکت به همراه داشته است، تصریح کرد: راه‌اندازی واحد شیرین‌سازی علاوه بر افزایش تولید، منجر به افزایش سودآوری برای شرکت شده است. ضمن اینکه این واحد در آینده هم تضمین‌کننده حضور پتروشیمی بوعلی سینا به عنوان یک بازیگر در مشتقات سوختی خواهد بود.

احمدزاده همچنین با اشاره به تأثیر راه‌اندازی واحد پارازایلن در افزایش سودآوری شرکت اظهار داشت: راه‌اندازی این واحد در کنار واحد شیرین‌سازی و مخزن ۲۰۰۱C، در تنوع پرتفوی محصولات و تضمین سود شرکت تأثیرگذار است.

وی در خصوص راه‌اندازی مخزن نیز گفت: راه‌اندازی این مخزن در استمرار تولید و ذخیره استراتژیک خوراک تأثیر به‌سزایی خواهد داشت. ضمن اینکه واحد PX به اتمام رسیده است که جزء پروژه‌های جذب به شمار می‌رفت. بعد از راه‌اندازی این واحد در حدود ۱۰۰۰ تن پارازایلن شارژ شده است و نکته مثبت اینکه تماماً توسط کارشناسان داخلی و بدون نیاز به کارشناسان خارجی انجام شده است.

وی در مورد پیش ‌راه‌اندازی واحد PX نیز گفت: راه‌اندازی این واحد بدهی بوعلی به صنعت و به ویژه هلدینگ خلیج‌فارس است و با توجه به گذشت حدود چهار سال از نبود این واحد امید می‌رود این تکلیف هم به خوبی به انجام برسد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در خاتمه به تمامی سهامداران بوعلی اطمینان خاطر داد بوعلی پای سهم خود ایستاده‌ و با تمام توان از آن حمایت می‌کند.

کد خبر 463351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =