لزوم فعال‌سازی اتاق فکر بازار سرمایه

تشکیل اتاق فکر فعال در بازار سرمایه و استفاده از نظرات کارشناسان خوش‌فکر و صاحب دانش و تجربه برای طراحی استراتژی کوتاه‌مدت و بلندمدت می‌تواند به اصلاح بازار کمک کند.

به گزارش صدای بورس، ابوالفضل شهرآبادی، مدیرعامل شرکت سبدگردان داریک پارس، با تأکید بر اینکه برای آینده بازار از همین امروز باید برنامه‌ریزی کرد، اظهار داشت: در حال حاضر اینطور به نظر می‌رسد که تصمیم‌سازان برنامه مدونی برای تنظیم بازار ندارند و سرمایه‌گذاران متضرر حس می‌کنند که برای جبران و توقف زیان آنان تلاشی نمی‌شود، بنابراین لازم است ضمن فعال‌سازی اتاق فکر، برنامه و استراتژی بلندمدتی برای بازار تهیه و تدوین شود.

وی یکی از ویژگی‌های مهم بازار سرمایه را نقدشوندگی و توان تعیین عادله قیمت سهام دانست و گفت: توسعه ابزارهای سرمایه‌گذاری و تأمین مالی یکی از راهکارهای بنیادی و بلندمدت برای اصلاح بورس و بازار سرمایه است که لازم است از همین امروز ضروریات و مقدمات آن فراهم شود.

مدیرعامل سبدگردان داریک پارس با اشاره به اینکه بی‌اعتمادی سهامداران حقیقی بزرگترین لطمه را به بورس وارد کرده است، تصریح کرد: در این شرایط که یک جو انفعالی شدید بر بازار حاکم شده است، اگر بتوان از حمایت و توان خرید نهادهای مالی بهره برد، می‌توان به بازگشت اعتماد سهامداران به بازار نیز امیدوار شد.

شهرآبادی همچنین سهامداران خرد را سرمایه‌های‌ اصلی بازار دانست و افزود: از آنجا که سهامداران خرد چه در شرایط واقعی و چه در شرایط احساسی، تحت تأثیر جو حاکم بر بازار قرار می‌گیرند، لازم است روی روانشناسی کلان بازار کار کرد تا بتوان با انجام اقداماتی، اطمینان و قوت قلب را به سرمایه‌گذاران بازگرداند.

کد خبر 463190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =