آخرین توان خودرو برای شاخص بورس

شاخص بورس تهران در ادامه روند صعودی دو روز اخیر و پس از افت سنگین روز شنبه هفته جاری امروز نیز با رشد ۴ هزار و ۴۲۸ واحدی همراه شد، اما باز هم نتوانست از پس مقاومت‌های خود بربیاید.

به گزارش صدای بورس,شاخص کل به واسطه عرضه محصول ایران خودرو در بورس کالا و در نتیجه آن صف‌های خرید سنگین برای نماد خودرو با رشد همراه شده بود در نیمه دوم بازار کمی عقب نشست و از ادامه روند صعودی بازماند. در نهایت نماد خودرو با حجم معاملاتی بالای یک میلیارد و ۸۳۰ میلیون برگه سهمی به مثبت ۲.۸ درصدی رضایت داد.

در بازار امروز نماد فروشگاه های زنجیره‌ای رفاه (رفاه) نیز پس از ۳ سال و نیم توقف بدون دامنه نوسان بازگشایی شد و روی قیمت ۲۰ هزار ۹۰۰ تومان مچ شد. آخرین قیمت این نماد مربوط به ۲۷ بهمن ماه ۱۳۹۷ است که روی عدد هزار و ۱۴۹ تومانی بسته شده بود.

اما در بازار امروز تک نمادهایی همچون بکهنوج، کطبس و نماد مادیران خود نمایی کردند و در مقابل بزرگانی که چند روزی است در صفر تابلویی معامله می‌شوند به صف خرید رسیدند.

پیش بینی بورس

تحلیل تکنیکال شاخص بورس

از منظر تکنیکالی می‌بینیم که شاخص با وجود مثبت شدن چند روز اخیر هنوز نتوانسته خود را بالاتر از مقاومت‌های پیش روی خود ببیند و گروه خودرویی نهایت تلاش خود را برای مثبت نگه داشتن شاخص به کار بردند و آخرین توان این گروه رساندن شاخص به یک قدمی محدوده یک میلیون و ۴۰۹ هزار واحدی بود.

اما اوضاع در شاخص هم وزن همچنان بهتر است و شاخص هم وزن توانست با عبور از مقاومت پیش رو به اعداد و ارقام بالاتری برسد. ولی برای اینکه بتواند جای پای خود را بالای این مقاومت حفظ کند نیاز به دوام بیشتری در این محدوده دارد.

به گزارش اکو ایران,اگر بخواهیم کلی‌تر و در بازه زمانی بلندمدت به شاخص کل نگاه کنیم و نوسانات چند روز اخیر را به کل بازده نسبت بدهیم همچنان مفروضات قبلی شاخص به قوت خود باقی است. مفروضاتی همچون احتمال رسیدن شاخص به محدوده ۲۳ درصدی فیبوناچی موج قبلی با هدف اصلاح و اینکه شکست مقاومت محدوده یک میلیون و ۴۲۲ هزار واحدی برای ادامه روند، که در این مدت شاخص نتوانسته است به هیچ کدام از این دو مورد دست پیدا کند و تنها به نوسان در یک بازه قیمت کوتاه بسنده کرده است.

اما در گیر و دار نوسانات امروز بازار رئیس سازمان بورس استعفا داد اما اعضای شورای عالی بورس با رفتن مجید عشقی مخالفت کردندن تا در نهایت بورس تهران با عشقی به سراغ معاملات آذر ماه برود.

پیش بینی بورس

کد خبر 462994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =