۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
هشت سال بی‌اعتمادی برای بورس

بررسی ریشه‌های تاریخی نشان می‌دهد حداقل هشت سال طول می‌کشد تا اعتماد به بازار سرمایه برگردد.

به گزارش صدای بورس، امید میرچولی، معاون اقتصادی باشگاه پرسپولیس، ضمن بیان این مطلب افزود: بازار سرمایه ویترین اقتصاد کشور است و می‌تواند تحت‌تأثیر سایر بازارهای موازی همچون بازار مسکن، ارز و ساختار کلی اقتصاد، دستخوش تغییر شود، بنابراین زمانی اعتماد به بازار برمی‌گردد که تمامی زیرساخت‌های اقتصادی کشور شرایط مطلوب داشته باشند.

وی توجیه‌پذیری را راهکار دیگر بازگشت اعتماد به بازار سرمایه برشمرد و افزود: از منظر حاکمیتی، اولین گام برای تغییر این شرایط، می‌تواند ایجاد هماهنگی بین تمامی ارگان‌های مرتبط با بازار سرمایه، تسهیل نظارت و سرعت بخشیدن به اجرای قوانین باشد.

معاون اقتصادی باشگاه پرسپولیس خروج پول حقیقی از بازار سرمایه را دلیل اصلی کاهش حجم معاملات بیان کرد و گفت: به رغم اینکه سهم‌های عرضه شده در بورس از لحاظ بنیادی مطلوب هستند، اما اکنون شرایطی نیست که این سهم‌ها خودی نشان دهند.

وی پیش‌بینی‌کرد تا پایان سال جاری، وضعیت بازار سرمایه به همین منوال پیش برود.

میرچولی در خاتمه سخنان خود، افتتاح نماد پرسپولیس در بازار سرمایه را برگ زرینی برای افتخارآفرینی صنعت ورزش کشور دانست و گفت: با همه فراز و فرودهایی که وجود داشت، این نماد در بازار سرمایه افتتاح شد که امیدواریم بتواند تجارب خوبی در این حوزه کسب کند.

کد خبر 462871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =