امکان خرید سانتی‌متری ملک فراهم شد

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور گفت: صندوق فعلی بر روی املاک ساخته شده معامله می‌شود، امیدواریم به زودی صندوق‌هایی برای پیش فروش زمین و مسکن نیز ایجاد شود و وزارت راه و شهرسازی هم از این ابزار استفاده حداکثری کنند.

به گزارش صدای بورس؛ مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور گفت: وضعیت کنونی ملک در کشور به علت احتکار دارایی و ساختاری است که در اختیار مشاوران املاک است و راه‌اندازی صندوق املاک و مستغلات را می‌توان همان توکن ملک دانست.

محمداسکندری افزود: از طریق صندوق ابزار املاک و مستغلات با قیمت بازار می‌توان، نه تنها به صورت متری بلکه به صورت سانتی‌متری هم ملک را خریداری کرد و ابزاری که امروز ایجاد شده، آغازی قابل توسعه برای ورود به یک ابزار جدید و بزرگ شدن بازار سرمایه به معنای کامل است.

وی عنوان کرد: صندوق فعلی بر روی املاک ساخته شده معامله می‌شود، امیدواریم به زودی صندوق‌هایی برای پیش فروش زمین و مسکن نیز ایجاد شود و وزارت راه و شهرسازی هم از این ابزار استفاده حداکثری کنند.


بیشتر بخوانید: ۱۳۷ هزار تن کالا در بورس کالا صادر شد


اسکندری ادامه داد: ما میتوانیم یک بورس REIT در حوزه زمین و ساختمان داشته باشیم تا ساخت مسکن در بستر بازار سرمایه انجام شود بنابراین ما میتوانیم از بستر بازار سرمایه در حوزه تامین مالی ساخت و تامین مالی ساختمان های نیمه آماده استفاده کنیم و می‌توانیم فروش متری (یک متر یا کمتر) ساختمان های آماده را داشته باشیم. صندوق‌های املاک و مستغلات REITs در دنیا بسیاری از مشکلات بهره‌وری و مدیریت را حل کرده است.

کد خبر 462521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =