افزایش ۲۵ درصدی ارزش معاملات بازار سهام

میانگین ارزش معاملات روزانه بازار سهام از حدود ۴.۵ همت به ۵.۸ همت رسیده و طی هفته‌ گذشته رشد ۲۵ درصدی را ثبت کرده است.

به گزارش صدای بورس، امیر ندیری مدیر صندوق کارگزاری اقتصاد بیدار با تحلیل بازار سهام، اظهار کرد: طی یک هفته اخیر شاهد رشد بیش از ۱۰ درصدی شاخص کل بودیم و به همین واسطه بخشی از ریزش بازار که طی یک الی دو ماه اخیر با آن مواجه بودیم، جبران شد. البته حجم عرضه‌ها در دو روز پایانی معاملات این هفته، افزایش پیدا کرد اما با این حال انتظار تداوم روند رو به رشد بازار سهام وجود دارد.

ندیری تشریح کرد: میانگین ارزش معاملات روزانه از حدود ۴.۵ همت به ۵.۸ همت رشد داشته و طی هفته‌ سپری شده رشد ۲۵ درصدی را به ثبت رسیده است و صنایعی همچون زغال سنگ، حمل و نقل، فرآورده‌های نفتی (پالایشی‌ها) و لیزینگی‌ها بیشتر مورد اقبال سهامداران واقع شد.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص مهمترین دلایل تاثیرگذار در رشد بازار سهام، بیان کرد: کاهش ریسک‌های سیستماتیک اطمینان‌خاطری را برای سهامداران به وجود آورده است و در کنار این موضوع، رشد نرخ دلار و صعودی شدن بازارهای جهانی نیز در رشد بازار سهام تاثیرگذار بوده است.
به گزارش خبرگزاری آریا,ندیری همچنین گفت: هرچند که هنوز اعتماد سهامداران بازسازی نشده و به همین علت ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران کاهش یافته است اما با توجه به ارزندگی بازار سهام و روند صعودی که طی دو هفته اخیر شکل گرفته، می‌توان انتظار داشت که این روند در هفته آینده نیز تداوم پیدا کند. به هر میزانی که ثبات رویه افزایش پیدا کند، به همان میزان نیز اعتماد بیشتری در بازار به وجود می‌آید و در چنین شرایطی می‌توان انتظار جذب نقدینگی و افزایش حجم معاملات را داشت.

کد خبر 462445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =