بزودی قفل سهامداری دو خودروساز باز می‌شود

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی از باز شدن قفل سهامداری ایران خودرو و سایپا در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش صدای بورس، حسین قربان‌زاده، رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی در مورد آخرین وضعیت واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا گفت: واگذاری سهم دولت به صورت مستقل، واگذاری سهام تودلی و سایر مدل‌های ترکیبی از جمله پیشنهادات مطرح شده برای واگذاری سهام این دو شرکت است که تلاش بر این است بتوان با کمک آن قفل سهامداری را باز کرد.

وی با تأکید بر اینکه پیش‌بینی‌پذیری و دوری از تصمیمات خلق‌الساعه باعث افزایش سرمایه‌گذاری در صنعت خودروسازی می‌شود، اظهار داشت: اگر دولت در ایفای وظایف حاکمیتی خود ثبات لازم را نداشته باشد، نمی‌توان به یک واگذاری موفقیت‌آمیز فکر کرد و این موضوعی است که در تمامی حوزه‌ها اعم از تعرفه، قیمت، موانع غیرتعرفه‌ای، گمرکات و غیره مصداق دارد.

قربان‌زاده تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص را موکول به برگزاری نشست دیگری پس از تعامل وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت صمت اعلام کرد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود در مورد عرضه بلوکی سهام فارس گفت: ارزش کل این بلوک ۱۰۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود که حدود ۳۲ تا ۳۳ هزار میلیارد تومان این مبلغ حصه نقدی است که با انجام آن بخشی از تکالیف بودجه‌ای محقق شد.

وی متذکر شد که خصوصی‌سازی، ۷۱ هزار میلیارد تومان تکلیف فروش مستقیم دارد که بعید به نظر می‌رسد بتوان آن را تا پایان سال محقق کرد.

وی در پایان تصریح کرد: بخش دیگری از تکالیف نیز در قالب بند یاء تبصره ۲ قانون بودجه که موضوع انتقال سهام به نهادهای عمومی و دولتی است، که امیدواریم به صورت کامل و صددرصدی محقق شود.

کد خبر 462387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =